2507
Sök

Ang. Ombesiktning!!

30 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
Har besiktningsmännen rätt att sätta nya 2or när det är ombesiktning?

Performance meck
342 Inlägg
16 november 2012
jarå! dock inte så vanligt som tur är...lycka till!

Mvh wistfors

* Voff voff *
10 588 Inlägg
16 november 2012
Blixte skrev:

Jepp! Har hänt mig...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
1 944 Inlägg
16 november 2012
Blixte skrev:

Självklart !! far du in för ombesiktning på t.ex. trasigt halvljus och besiktningsmannen upptäcker nya brister på något annat så får du självklart en 2 på det !

mvh
Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

86 Inlägg
16 november 2012
Det brukar hända då och då. Oftast brukar de bara säga till att du ska fixa det jävla snabbt och släppa dig, men i vissa fall så noterar det i protokollet. Om det nu inte är något vitalt dvs. De släpper inte igenom bromsar och likn.
Senast redigerat av Prophetman (16 november 2012)

Rest in pieces, Lady B. (1984-2012) Mercedes 190d Cosworth
Lady B v2.0. "An old soul in a new body." 1992 MB 190E Cosworth. (Sug på den SBP!)
Daily driver: Skoda Fabia 1.4MPI -00

Saabifierad
2 031 Inlägg
16 november 2012
Egentligen inte. Men om det är uppenbart att du kommer in med en fallfärdig bil kan det hända. Däremot om du fått ombesiktning på exempelvis däckmönster ska du inte få ombesiktning på parkeringsbroms, felaktig ljusbild, icket fungerande tuta m.m.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

plankan
16 november 2012
Läs baksidan av ditt protokol .................

"citat"
Vid efterkontroll begränsas kontrollen främst till tidigare anmärkningar.
Upptäcker besiktningsteknikern nya allvarliga fel eller följdfel från reparationen underkänds fordonet på nytt.
Enklare fel som upptäcks medelas muntligt. 
"citat slut"

Sök