3659
Sök

Byte av mätarhus volvo 240

27 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
Hallå.. ska byta mitt mätarhus pga. knappen till att nolla trippen är trasig.
Bilen har gått ca: 27500 mil men nya mätarhuset ca: 39000 mil.
Går det att ändra och isåfall hur?

Mvh/ Andreas

736 Inlägg
18 november 2012
Inte exakt svar på det du frågade, men på min hoppade knappen ur läge på nått vis så den var intryckt hela tiden. Jag tog isär mätarhuset och satte kappen rätt så gick det att nolla sedan. Kan vara värt att prova.

Gällande ställningen är det ju elektronisk mätare, så går inte att köra med borrmaskin i alla fall...

/Johan

27 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
okay.. problemet är att knappen sitter kvar på rätt ställe. Men det händer inget när man trycker, plus att den är typ slapp, fjädrar ej tillbaka.  hmm

736 Inlägg
18 november 2012
Det var så det blev på min, jag tyckte ej den satt snett eller så, bara som att den var som intryckt. Drog man ut den så gled den bara in utan motstånd.

När jag tänker efter minns jag inte riktigt vad felet var, om knappen hoppat av eller om piggen på knappen hade gått sönder, för jag hade ett till mätarhus som jag tog delar från (jag bytte lampor på samma gång) så kanske jag bytte knapp :S

152 Inlägg
18 november 2012
bytte på min gamla 240 för att knappen till trippen va av. på nya mätaren va de såklart fel miltal, de gick ju snurra på siffrorna med en liten mejsel, va försiktig bara så inte kuggen går sönder.

Sök