3224
Sök

Mappning hel eller halvdag?

28 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Hoppas på att få lite åsikter om vad folk tycker om att mappa hel eller halvdag?

t ex betala ca  5000:- för en halvdag (4tim) o känna att man får stressa för att "hinna" klart då de ofta kan va lite småpill vid mappningar.. Har man däremot en bilen som funkar problemfritt räcker det ju med 4 tim

Eller betala ca 9000:- för en heldag (8tim) och ha gått om tid på sej och han som mappar kan verkligen koncentrera sej just på din bil den dagen, problemet är ju om bilen rasar/strular ska man betala 9000 ändå? man har ju trots allt bokat en heldag?

skriv gärna vad ni tycker

Pro Tuner @ PBZ.se
116 Inlägg
20 november 2012
Jag personligen tycker inte att det är något val egentligen. Man ska inte låta sin bil mappas slarvigt under några förutsättningar. Det brukar leda till kostnader, kanske mer än man har råd med, strul, följdproblem, kanske de mest efterlängtade körningarna strukna ur kalendern och i värsta fall att man tappar bilintresset helt och hållet pga. att man ledsnat totalt.

Det är tyvärr något jag kommer i kontakt med alltför ofta av vänner och kunder som haft en del tråkiga erfarenheter.

Det ska göras ordentligt och kräver det en halv dag, en dag eller två dagar så är det det som behövs. Finns inga genvägar som är värda risken och det som det medför.

Tyvärr har mina erfarenheter visat att den större majoriteten av mappade bilar i landet är rätt slarvigt mappade.

Mvh
Arash

Sök