2525
Sök

Luftröret mellan luftfilter och turbon V70R 98

860 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
undrar vart man kan få tag i ett begagnat men HELT insugnings rör som sitter mellan luftfiltret och turbon på en Volvo V70R 98???? har kollat bildelsbasen men inte hittat något.... på mitt har en slang fäste gått sönder som behövs.... så skulle vilja kolla här om nån vet vart man kan få tag på de röret begagnat som nytt....

2 452 Inlägg
22 november 2012
brukar vara på självplock...skrotarna brukar aldrig ta hand om dom...har en sådan liggande om det är intressant....för du tänker det röret i plast som går från turbon o upp till själva lmm huset nu...

döden kommer tillbaka

860 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
aha okej ja jag har kollat på bildelsbasen o sånt o hittar inte ett jävla skit.... ja jag menar de svarta plaströret som sitter mellan turbon och upp till lmm huset o luftfiltret och som vevhusventilationens rör är kopplade på nere i givaren nere vid turbon...

5 Inlägg
22 november 2012
Plasten blir sämre med åren då de sitter väldigt utsatt för värme. Åk till Volvo och kolla vad ett nytt rör kostar så vet du att det sitter frächa delar på bilen

2 452 Inlägg
22 november 2012
japp har ett sådant liggande

döden kommer tillbaka

860 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
(robinlindlof)

jo visst att köpa nytt är alltid bäst..... men troligen det dyraste allternativet med.... o eftersom de insugsröret som sitter på min har sutte där sen 98 och i 35000 mil o fortfarande helt så funkar de bra iaf... bara att ja råkade dra av en luftnippel på det när ja skulle dra loss en slang.... och tycker det är onödigt att betala massor för något som ändå SKA KUNNA hålla hela bilens livslängd....

(turbodeath)
okej vad ska du ha för de luftröret då??? och är det helt o hållet helt sitter givaren kvar på det som rörena från vevhusventilationen sitter i lr har du tagit bort den?

2 452 Inlägg
22 november 2012
givaren sitter kvar...ge mig ett bud så kan vi diskutera sen...

döden kommer tillbaka

274 Inlägg
22 november 2012
Har du kollat på www.vparts.se kan finns där smile

I'm with you till the end of the line

860 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
tja vid snabb affär 200kr turbodeath för luftröret..... annars köper ja epoxylim eller 2 komp lim o limmar ihop skiten ja har......

Sök