3402
Sök

Det står CODE IN när jag ska sätta på orginal sterion. Saab 900t -96

76 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Hej. Orginalsterion var död och jag kollade säkringarna och tog ut dom. Efter det funkade sterion med det står Code In.  nån som kan koden?.. Jag har en saab 900t -96

A + B = KUL
66 Inlägg
25 mars 2007
Varje stereo har en egen kod.
När man köper bilen följer det med ett litet plast-kort där det står en 4-siffrig kod. Fick du inte med detta kort när du köpte bilen får du nog gå till en saab-verkstad och visa att du äger bilen så har de förhoppningsvis en universal-kod.

Det är bara för att man inte skall stjäla stereon som de har denna funktion. (dvs, bryts strömmen måste man knappa in koden för att få den att fungera igen)
Senast redigerat av CarBear (25 mars 2007)

CarBear - borde snarare heta "MCBear". :)

Kettunen
25 mars 2007
Du kan nog hitta koderna på nätet. En crack sida... Ska hjälpa dig och se

76 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Jag har letat i handskfacket men jag hittar ingenting. i instruktionsboken står det att jag måste kontakta en saab verkstad för att få tag i koden.

1 893 Inlägg
25 mars 2007
VoS skrev:
Jag har letat i handskfacket men jag hittar ingenting. i instruktionsboken står det att jag måste kontakta en saab verkstad för att få tag i koden.

Om det är en ärlig apparat, så hjälper service teknickern på Saab dig med koden. Annars får du hitta någon krack sida. Varning för trojaner och annat skit när du går på "warez" sidor.
Sattes radion i på fabrik, så har de koden i sin databas. Verkstan bryter ju strömmen ibland, då behöver de inte störa kund med att fråga efter koden.
Senast redigerat av Kristian_V (25 mars 2007)

Kettunen
25 mars 2007
Vad heter din radio???Model med
Senast redigerat av Kettunen (25 mars 2007)

76 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Står ingeting på den. Det är en bandspelare med cdväxlare i skuffen. allt jag kan säga om den. Det stod ingenting om modell i handboken.

Kettunen
25 mars 2007
Okeey

76 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Har alla en varsin kod eller finns det någon universal kod?. Jag får ta och ringa saab och fråga imorgon

Kettunen
25 mars 2007
Sorry hitta ingen kod. Hitta bara en massa volvo & mazda

76 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Tack endå Kettunen smile . Jag ringer saab imorgon iallafall och frågar efter en kod.

666 Inlägg
25 mars 2007
som tidigare nämt så kan de på saab kolla sterion om den är orginalmonterad, är den inte det så kan man med hjälp av serie nummret kolla upp koden, på min som inte var fabriksmonterad så stod koden på en klisterlapp som de klistrat på på toppen av sterion, så man såg den när man drog ut den...kolla där å se

//Silver

110 Inlägg
25 mars 2007
Koden står på ett kort som ser ut som ett kreditkort ungefär. Som brukar ha ett eget fack i mappen med intruktionsbok & servicebok.

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
25 mars 2007
hade ingen kod när jag köpte min saab 900 95:a heller. men det var bara att åka till en auktoriserad saab verkstad, så fixar dom fram rätt kod till just din stereo. för mig var det kostnadsfritt. så mycket smidigare än att krångla med cracksidor och annat bös.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Sök