steifan skrev:
Sniglom, har du googlat något på stötdämparfabrikaten och bilmodellen? Brukar finnas mycket skriverier i amerikanska forum för väghållningsgrejer - tror det finns en del om Koni STR.T & Miata/MX5. STR.T har väl funnits
sedan åtminstone 2009 i USA.
En hel del faktiskt, men det är svårt att hitta något bra. Oavsett vilken av alla stötdämpare jag hittat information om har det varit problem som dykt upp, vissa som sagt att de gillat den, andra som sagt att den varit skit. Tyvärr vet jag fortfarande inte vilken stötdämpare som är mer skit än en annan
![wink](img/smilies/wink.png)
Men det är inte så konstigt, är som med de flesta användarrecensioner, nämligen
*Få har faktiskt prövat flera olika produkter och har ingen uppfattning
*De få som har problem gör mycket väsen, till skillnad från alla som tycker produkten är helt okej
*Många kommer skriva att de är jättenöjda med produkten, bara för att de äger den, oavsett om den är bra eller inte.
Något som är positivt är att mx5parts har rabatt just denna veckan, så jag tittade på lite olika alternativ, förutom de jag kollat på innan:
KYB ABX + Trim springs £450
Koni Str. T + Trim springs £460
Koni sport + trim springs £545
Bilstein + Trim springs £500
Gaz Gold Pro Coilover £580
Trim springs sänker med 1.5cm, tror det kan vara ganska lagom för mig, men det finns även eibach som sänker 3cm. Dessa har flera hävdat är för mjuka och att man slår i bumpstopsen. Om det är vid vanligt vägåkande eller bakörande har jag däremot inte listat ut.