2788
Sök

Mest prisvärda biltvätten Göteborg?

Trummis
404 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
Tjenare.
Måste få bilen tvättad nu, då någon lastbil skvätte av någon slags blåaktig silikon-skit på min fina bil.

Som jag har förstått så är en automattvätt, typ Statoil uteslutet...
Antar att jag är ute efter en handtvätt då. Vi har en Mjuk Biltvätt här hos oss, som kostar 240:- för en bastvätt. Lite dyrt tycker jag... någon som kan rekommendera dem?

Läste om någon biltvätt som hette Billaga, men hittar ingen info om dom överhuvudtaget?

Har provat Clean Park gör-det-själv, men det var ju värdelöst.

Alla förslag är välkomna!

MVH

Rejsa ?
2 959 Inlägg
25 november 2012
Naikon skrev:
Tjenare.
Måste få bilen tvättad nu, då någon lastbil skvätte av någon slags blåaktig silikon-skit på min fina bil.

Antar att jag är ute efter en handtvätt då. Vi har en Mjuk Biltvätt här hos oss, som kostar 240:- för en bastvätt. Lite dyrt tycker jag... någon som kan rekommendera dem?

Läste om någon biltvätt som hette Billaga, men hittar ingen info om dom överhuvudtaget?

MVH

In på en gör det själv hall och tvätta den själv, blir billigast och säkert bäst med om du är noggrann.

Autotech

Trummis
404 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Naikon skrev:
Tjenare.

MVH

In på en gör det själv hall och tvätta den själv, blir billigast och säkert bäst med om du är noggrann.

Men då måste man väl ha egen tvättutrustning? Jag äger ingenting sådant tyvärr tongue

55 Inlägg
25 november 2012
Naikon skrev:
Busgrabb skrev:
Naikon skrev:
Tjenare.

MVH

Men då måste man väl ha egen tvättutrustning? Jag äger ingenting sådant tyvärr tongue

OK;s gör det själv hallar har högtryck, det enda du behöver är medel och svamp osv....
Finns en hink du kan köpa för 99 tror jag, du får svamp, miljöavfettning, medel och 30 min fri tvätt....fick jag iaf.
Eller det kanske också är för dyrt? annars bör du tänka över bilägandet.

Mvh VWRaffe

Trummis
404 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
VWRaffe skrev:
Naikon skrev:
Busgrabb skrev:

OK;s gör det själv hallar har högtryck, det enda du behöver är medel och svamp osv....
Finns en hink du kan köpa för 99 tror jag, du får svamp, miljöavfettning, medel och 30 min fri tvätt....fick jag iaf.
Eller det kanske också är för dyrt? annars bör du tänka över bilägandet.

Mvh VWRaffe

Nej, det var inte så jag menade. Om det bara kostar 99 spänn så är det ju värt det. Jag hade inte aning om hur mycket det kostade. Finns den hinken/erbjudandet på alla OKQ8?

Trummis
404 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
Glömde tillägga, grejen är ju den att jag vill ha bort det här konstiga kletet jag fått på bilen... är det inte bäst att göra en tvätt med avfettning då?

6 632 Inlägg
25 november 2012
Klädseltvätt kan ta bort mossa på bilen. ;3

De/Dem

Trummis
404 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
Malheus skrev:
Klädseltvätt kan ta bort mossa på bilen. ;3

Gött! Men nu råkar det faktiskt inte vara mossa! tongue

2 117 Inlägg
25 november 2012
Munkebäck biltvätt.
Jag brukar alltid låta dem handtvätta både utvändigt och inuti för strax under 200,-

http://www.hitta.se/munkebäcks+biltvätt … ad=bilvård

Trummis
404 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
shogun skrev:
Munkebäck biltvätt.
Jag brukar alltid låta dem handtvätta både utvändigt och inuti för strax under 200,-

http://www.hitta.se/munkebäcks+biltvätt … ad=bilvård

Trevligt! Den får det nog bli, nära också.  Tar nog den för 160:- utvändigt, hoppas deras avfettning kan ta bort den här "geggan" på bilen.

3 371 Inlägg
25 november 2012
Kör du automat tvätt? stackars bil men men..  Skaffa egna grejor. Meguairs ultimate wash & wax och en bra svamp och fälg borste och en bra fiberduk/Sämskinn för att torka. samt Avfettning men jag brukar aldrig använda det, bara om det sitter för hårt på vissa ställen. och inte hela bilen som vissa gör. Jag tvättar på gör det själv hall är kanon. Du kanske har en uppfart som du kan tvätta? bara skaffa en högtrycks tvätt tongue

1 298 Inlägg
25 november 2012
OKQ8 gör det själv hall är kanon. Billigt, du betalar per minut, har dock inte i huvudet just nu vad det kostar. Du kan ta den tid du behöver på dig och kan gå runt och pula lite och ha lite kvalitetstid med din bil.
Om du är osäker på geggan du fått på bilen kanske de är en bra idé att köra den till t.ex. Mjuk Biltvätt som jag har goda erfarenheter av. Där handtvättas bilen först och går sedan igen en automatisk tvätt med mjuka borstar som enligt de anställda ofta kontrolleras så de inte bär på grus och smuts.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

4 554 Inlägg
25 november 2012
biltvätten i toltorpsdalen, de handtvättar åt dig för 100kr och torkar av den sen, ska du ha avfettning kostar de lite mer mer inte mer än 150. blir väl inte någon 1klassig tvätt de missar ibland här men vet inte hur bra en biltvättmaskin är heller.

55 Inlägg
25 november 2012
Pendulum skrev:
OKQ8 gör det själv hall är kanon. Billigt, du betalar per minut, har dock inte i huvudet just nu vad det kostar.

2kr per minut...

@ TS prova kör starkare avfettning...och låt d stå nån minut. Kör kanske lite extra avfettning där det är geggigt för att det ska lösa upp bättre. Angående hinken så är jag inte helt säker på det men åk till närmaste o fråga.

Förvirrad
35 Inlägg
25 november 2012
Tide carwash på Stigcenter...handtvätt till ett bra pris!!

Tvättar alltid där, hel nöjd!

Environmentalism can kick my ass... technological progress will lead to machine domination!!!

Sök