3269
Sök

D24 startar inte kall, hjälp fort!

Sothora <3
1 201 Inlägg
26 november 2012
dålig kompression eller så tar bränsleledningarna luft. Börja med o se till så den ej tar luft. Bra tips är att leta efter en membran pump från en mazda diesel..

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Lååga dieselskööp är fräckt :)
163 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
felet var att ägaren som hade den innan mej sa att glödstiften va nya så ja uteslöt det, men så tog jag dän dom och testa och dom tre innersta va stendöda. bytte dom då, och satte även på en liten pump blåsa med backventil emellan bränslefilter och pumpen. problemet löst smile!

110 Inlägg
26 november 2012
angående mitt problem så hjälpte det inte med att bytta glödstift eller sätta ditt en backventil , någon som vet va givaren som sitter under pumpdrevet heter den ska ha något med temperaturen på glödningen och förra ägaren sa att han hade bytt den och efter det så slocknar inte glödarlampan förens efter 1minut gissar lite på att min inte glöder som den ska göra ?

163 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
får du ström till glödstiften då??
testa med att ta en startkabel och sätt emellan batteriets pluspol och till där kabeln från glödrelät ansluts till glödstiften i ca 10sek, det du gör då är att glöda "manuellt" och får direkt ström till glödstiften. testa om det hjälper:) gör det de så har du problemet vid relät,kabel eller säkring.

110 Inlägg
26 november 2012
har faktiskt testat de fast jag satte kabeln frön + direkt till ett glödstift de borde väll bli samma sak ?

163 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
ja de spelar ingen roll vart igentligen smile är ju serie kopplade

110 Inlägg
26 november 2012
blir ingen skillnad isåfall startar din direkt nu eller får du mala lite ?

163 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
den starta klockrent då, har sålt den ville ha lite mer pålitligare bil under vintern wink

110 Inlägg
26 november 2012
okej smile måste fixa min innan vintern annars får jag nog problem tyvärr hmm

DIESEL är fränt
28 Inlägg
27 november 2012
T-U-R-B-O skrev:
angående mitt problem så hjälpte det inte med att bytta glödstift eller sätta ditt en backventil , någon som vet va givaren som sitter under pumpdrevet heter den ska ha något med temperaturen på glödningen och förra ägaren sa att han hade bytt den och efter det så slocknar inte glödarlampan förens efter 1minut gissar lite på att min inte glöder som den ska göra ?

det är tempgivaren som känner av om han ska glöda eller inte, sitter det ingen sladd där på så glöder det tills du starta.

lättast att ta reda på om den glöder är att ta en multimeter och se om du har 12v på glödstiften. och funkar glödstiften som dom ska så glöder han.

DIESEL är fränt
28 Inlägg
27 november 2012
Dieselsmurfen skrev:
D24 är känsliga för minsta lilla tapp i kompet. Stendöd kall bil... Även klockan/pumpen kan bli sliten och samma resultat. Spridarna vet jag inget om.

Att byta alla slangar tror jag inte kommer att hjälpa?

Är den slöare än vanligt att köra? Vad toppar den om du står på?

klockan? tänker du på vaccumpumpen då?

min maskin toppar nog 120 blås om man inte ska varva sönder den, inget man hissnar av direkt. men jag är heller inte förvånad.

märkligt att den går igång vid bogsering. direkt när man släpper kopplingen så startar den. hmm

110 Inlägg
27 november 2012
okej så om man plockar port kabeln som går till givaren så glöder han tills man startar ? smile

DIESEL är fränt
28 Inlägg
27 november 2012
den titter i toppen den givaren du tänker på va? isf så är det så smile

110 Inlägg
27 november 2012
aa de va den jag menade ska testa dra ut den då och testa då )

Sök