3468
Sök

Vad är rimligt för att lacka en huv?

Finraggare
2 381 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Finns en rad trådar i ämnet, men jag vill utöka diskussionen lite.

Jag har en sprojtans ny huv i glasfiber som är injusterad och klar - den behöver alltså lackas endast. Inga stenskott, inga repor, ingen rostlagning - endast lackering.

Så jag börjar maila och ringa runt till lackerare runt i Stockholm för att se vad lackering skulle kosta och har fått priser mellan 4000 och 8000 för endast lack, alltid med förbehållet "Kom in med den får jag kolla på det". Problemet är att en motorhuv som är står som Åland är lite svår att få in i vinterbilen för att sedan åka runt med för att "visa". Jag har bild på den, jag har måtten och jag har färgkoden - hur j*vla svårt skall det vara?

Så vad är rimligt att betala för endast lack?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

2 fast 4 swedish roads
150 Inlägg
28 november 2012
kameramannen skrev:
Finns en rad trådar i ämnet, men jag vill utöka diskussionen lite.

Jag har en sprojtans ny huv i glasfiber som är injusterad och klar - den behöver alltså lackas endast. Inga stenskott, inga repor, ingen rostlagning - endast lackering.

Så jag börjar maila och ringa runt till lackerare runt i Stockholm för att se vad lackering skulle kosta och har fått priser mellan 4000 och 8000 för endast lack, alltid med förbehållet "Kom in med den får jag kolla på det". Problemet är att en motorhuv som är står som Åland är lite svår att få in i vinterbilen för att sedan åka runt med för att "visa". Jag har bild på den, jag har måtten och jag har färgkoden - hur j*vla svårt skall det vara?

Så vad är rimligt att betala för endast lack?

Jag har använt forma bil på lidingö. sjukt duktig är han och billig... Jag hade fått en skada på vänster bakskärm, han fixa skadan, lacka typ halva sidan där bak för att det inte skulle synas att det va omlackat plus att han lacka ner front spoilern, jag betala 2500 kr, Va senaste versionen av Volvo S80

Nas ne dogonyat

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
28 november 2012
Och du frågar inte mig?? DU borde raderas ur min telefonbok :p

Näää vännen, driver bara! Huven kan vara jobbig då den är i glasfiber och det behövs mkt förarbete fastän den är ny. Sen så ska den lackas bra för att inte spricka i lacken och helst låta lack verkstaden montera den eller du själv för den delen så den lackas på "plats" annars finns det risk för sprickor i lacken wink

Ringer dig ikväll efter jobbet så pratar vi lite mer och då får du priser samt uppgifter på någon som tar hand om dig wink

PS har du hunnit forska lite i det vi pratade om igår?

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Finraggare
2 381 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Okej, hur var jobbet i övrigt? Var det väl genomfört?

Jag har haft 2 lackjobb som jag var direkt missnöjd med när jag hämtade bilen som vägrar gå med på reklamation - så det är itne att jag jagar det absolut billigaste priset hos Lasse Lackerare som kör allt i sin carport, utan jag är ute efter ett bra jobb utan att betala 10000 för en huv.

Jag förstår ju att när man alltid gör försäkringsjobb så har man en lite skev bild av vad saker kostar...

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
28 november 2012
kameramannen skrev:
Okej, hur var jobbet i övrigt? Var det väl genomfört?

Jag har haft 2 lackjobb som jag var direkt missnöjd med när jag hämtade bilen som vägrar gå med på reklamation - så det är itne att jag jagar det absolut billigaste priset hos Lasse Lackerare som kör allt i sin carport, utan jag är ute efter ett bra jobb utan att betala 10000 för en huv.

Jag förstår ju att när man alltid gör försäkringsjobb så har man en lite skev bild av vad saker kostar...

Har någon utav mina bilar haft lack problem? nix!!

Låt mig sköta kontakten och förmedlingen så kommer du tacka mig sen smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Finraggare
2 381 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
det var inte riktat till dig smile

2 fast 4 swedish roads
150 Inlägg
28 november 2012
kameramannen skrev:
det var inte riktat till dig smile

Det var inget försäkringsjobb, å han e riktigt duktig.
Låt han göra jobbet så får du se att jag har rätt.

Nas ne dogonyat

1 948 Inlägg
29 november 2012
Var och kollade priser hos en stor och duktig lackeringsfirma i örebro, dom ville ha 1500 för att blanda färgen och sen 2500 för varje kaross-del dom skulle lacka (kan även ha varit tvärt-om).

2 452 Inlägg
29 november 2012
alltså det är som man säger glasfiber i all ära kan vara nytt men behövs efterarbete....hade själv en del som skulle lackas fick pris på 2500 först men det blev 5500 sen...för det fanns merjobb på den sa lackeraren.

döden kommer tillbaka

Sök