2147
Sök

Orginal luftburken kanske är bättre?

Höst och kallt
325 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Hörde att en polare på verkstaden tyckte jag skulle sätta tillbaka orginalluftburken i motorn.  jag hittade den i källaren kanske bättre att köra med vanligt filter   nån som vet  inte  bsr?

665 Inlägg
28 november 2012
lyssna på polare då :S

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

3 860 Inlägg
29 november 2012
Sa han varför?
Jag läste lite från Elevates sida för ett tag sen att volvo placerat sin lufbox så att inluften även har kylande effekt på ECU'n, hur mycket detta stämmer har jag ingen aning om men företaget i sig verkar ju pålitligt annars...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Smålänning
7 883 Inlägg
29 november 2012
Stämmer bra att Volvo kyler styrboxen med inluften.

Och ja, det är bättre med originalburken, filtret i den är stort nog att flöda för många hundra hästar, men det filtrerar bättre, och bilen lämnar mer effekt iom att originalburken har ett kallluftsintag.

Finns BTW på några australiensiska grabbar som dynotestar en Skyline med öppet filter och originalfilter. Tror dom heter mighty car mods

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 860 Inlägg
29 november 2012
Det man i så fall kan göra på dessa, vilket tydligen ska vara mer skonsamt och effektivt är att köra med ett sport insatsfilter av bättre kvalitet och se byta röret ned till turbon för bättre flöde än vad orginalröret ger.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

513 Inlägg
29 november 2012
orginal filter klarar av din effekt utan problem, behövs inte något sport filter eller öppet filter.
så varför gör så många det då? en del vill vara häftiga. vissa vill komma åt ljudet då ett org filter dämpar mera än sport.
v70 placering av filtret gynnar ju inte ett öppet filter, ett insatts blir som org. sen anser jag att sportfilter renar sämre.
väg för och nakdelar och gör som du känner.

Sök