30 november 2012
Trådstartare
Mycket historia finns det bakom våra bilar, detta kanske inte är det man mest tänker på men skulle vara lite intressant och veta om ni kommer ihåg något riktigt jobbigt bilköp eller bilsälj som bara gick allt annat än smärtfritt.
Har inte så mycket att starta med men kan lägga till information om en bil jag köpte.
Hade pratat med ägaren innan och vi hade bestämmt att på en lördag skulle jag komma ut för att kolla och provköra bilen. Precis innan jag satte mig för att åka iväg ringde ägaren (äldre gubbe) och sa att när han skulle gå ut och köra ut bilen från garaget hade batteriet dött och han bad mig ta med startkablar, Visst sa jag och slängde med som i skuffen och for iväg.
sagt och gjort så var jag framme, vi puttade ut bilen precis så att jag kunde köra jämsides och kabla på batteriet och startade bilen.
nu när ägaren skulle sätta sig i bilen och backa ut den sista biten så lyckades han på något sätt släppa kopplingen på 1an så att bilen ryckte fram och slog rätt in i sidan på garagestolpen och vips en buckla på min nästa bil.
Man vart ju onekligen sur, men fick priset nerprutat med 5000:- så jag köpte bilen endå. Men det var inte värst roligt och se.
Men det var nog värre för han, för sidan blev sne så att porten inte gick att dra ner:(
Hoppas ni har nån bra historia!
Senast redigerat av Tommty (30 november 2012)
Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.