3001
Sök

855 t5 startar ej motor går runt men vill ej gå ingång ingen gnista på stift

98 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
hej min volvo 855 t5 idag har bilen startat bra utan probelm körde me den idag ett pargånger o sen efter 1 time
så skulle ja iväg den startade o ja åkte iväg sen stana ja bilen hämta pojken på skolen skulle starta den då startade bilen sen dog den motor går runt men bilen vägrar starta har bogserat den hem under bogserning startade den inte heller va kan de va för fel nån som vet

har ej ginstan heller på stift

1 330 Inlägg
3 december 2012
powerE skrev:
hej min volvo 855 t5 idag har bilen startat bra utan probelm körde me den idag ett pargånger o sen efter 1 time
så skulle ja iväg den startade o ja åkte iväg sen stana ja bilen hämta pojken på skolen skulle starta den då startade bilen sen dog den motor går runt men bilen vägrar starta har bogserat den hem under bogserning startade den inte heller va kan de va för fel nån som vet

Kolla givaren som sitter som fördelarlocket
Fast på inre axeln smile var trasig på min

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
3 december 2012
låter motorn komplös?

om den går väldigt lätt runt på startmotorn skulle jag testa och dra rejält länge för den hoppar säkert igång efter en stund då.

vanligt att man tappar komp på dessa bilar och enda sättet är att tokköra starten eller dra igång den det kan ta rejält lång tid nu när det är så kallt ute

soppan som sköljer rent oljan från cylinderväggarna

Kör fort så hinner inget hända...

2 452 Inlägg
3 december 2012
om du nu inte har gnista så är troligt tändspolen kass...är vanligt på 850...alternativ så kamaxelgivaren...får du soppa till den för bränslepumpen kan med ge sig o göra så bilen inte startar....samnt kolla fördelaren så den inte smält när du startat den igen.

döden kommer tillbaka

138 Inlägg
3 december 2012
kolla reläna som sitter precis bakom kylet i överkant är vanligt att den grova strömkabeln ärgar där.. har hänt mig på 2st bilar

98 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
turbodeath skrev:
om du nu inte har gnista så är troligt tändspolen kass...är vanligt på 850...alternativ så kamaxelgivaren...får du soppa till den för bränslepumpen kan med ge sig o göra så bilen inte startar....samnt kolla fördelaren så den inte smält när du startat den igen.

var e siter kamaxelgivaren då

98 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
turboroger skrev:
kolla reläna som sitter precis bakom kylet i överkant är vanligt att den grova strömkabeln ärgar där.. har hänt mig på 2st bilar

ska ta o kolla på de

98 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
Growe skrev:
låter motorn komplös?

om den går väldigt lätt runt på startmotorn skulle jag testa och dra rejält länge för den hoppar säkert igång efter en stund då.

vanligt att man tappar komp på dessa bilar och enda sättet är att tokköra starten eller dra igång den det kan ta rejält lång tid nu när det är så kallt ute

soppan som sköljer rent oljan från cylinderväggarna

motor går runt normalt tycker ja får testa mer imon

98 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
whose skrev:
powerE skrev:

Kolla givaren som sitter som fördelarlocket
Fast på inre axeln smile var trasig på min

oki ska göra de

Sök