2520
Sök

Volvo b18 motor tänder inte som den skall.

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
tjena nu är det så att min b18 motor inte vill funka som den ska, den går på tomgång som den ska men när man gasar så blöddrar den precis som om bensinen inte fått någon tändning, den tänder i princip upp till ca 1200 varv sen så blöddrar den bara som f*n

http://www.youtube.com/watch?v=4ScZEtP4O2E
den går i princip som bilen på det här klippet

Mvh Fran

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

147 Inlägg
5 december 2012
Nu är jag inte så haj på b18 men på min 740 med b230a hade jag samma problem då var det ett trasigt förgasarmembran så kolla membranet i förgasarn. Kolla och så tändningen står rätt. Glöm inte olja i förgasarn efteråt om du byter membran ska vara en klick där uppe innanför locket till membranet. Finns en markering hur mycket då ska ha, kommer inte ihåg vad för olja exakt det ska vara men det är ngn automatväxellådsolja går nog med vilken som helst egentligen. Hoppas det löser sig smile
Senast redigerat av rp_92 (5 december 2012)

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
5 december 2012
som rp_92 säger kolla förgasarmenbranet...brukar bli såna i gången när dom blir torra och spricker smile

hellre pallbocks kung än trailer queen

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
det var som sagt förgasar membranet smile ja har alltid haft i olja i den föggen , det ska va atf olja i den :-) tack ändå för svaren. redan beställt nytt membran!
tack igen o hare gött!
/Fran big_smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök