2151
Sök

Golf mk3 Vr6 turbo konvertering?

220 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
#1
Tjena har stora planer på att turbo konvertera en golf mk3 Vr6 och undrar om en gt35 med vattenkylning går bra att köra med eller om man måste ha oljekylt? Vill ha dem få hästarna extra bara Inge mycket ladd ca 0.3 - 0.5bar borde inte behöva Chippa eller köpa nytt sprut eller ändra speciellt mycket för att det skulle kunna funka?
Mvh
Senast redigerat av Grn_e34 (30 november 2012)


71 Inlägg
4 december 2012
#2
du kan köra safe med 0,5 i ladd på oöppnad motor såvida den är i bra skick, dock så behövs ett turbochip samt större spridare om du ska turbokonvertera.

Chip: Fekzen.se

71 Inlägg
5 december 2012
#3
Grn_e34 skrev:
vattenkylning går bra att köra med eller om man måste ha oljekylt?

Jag hoppas du hade tänkt att koppla in olja till turbon alls.. annars gissar jag att turbon inte kommer snurra så länge??

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 december 2012
#4
Grn_e34 skrev:
nge mycket ladd ca 0.3 - 0.5bar borde inte behöva Chippa eller köpa nytt sprut eller ändra speciellt mycket för att det skulle kunna funka?
Mvh

Chippa får du göra i vilket fall, man ska alltid göra det simpelt för sig chris på c2motorsport har färdiga chip & lmm för 650cc spridare då har du lite att växa i för man vill alltid ladda mer..


665 Inlägg
9 december 2012
#5
det finns duktiga på Vr6forum.se
Där kan du hitta allt du behöver för turbo bygge.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

181 Inlägg
11 december 2012
#6
Jag har programmerat många VR6 Turbo med lite olika setups, även VR6 kompressor. Både tidigare modellen och den nyare Syncro modellen med ytmonterat chip.

Bara höra av sig till mig för mer info kring det. info@fekzen.se

Så länge man inte ska hämta ut några extrema effekter så fungerar originalstyrsystemet med mappat program riktigt bra!

Mvh
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.


Sök