Hej!Efter att ha sålt 200an har jag åkt Volvo 740 som har legat nära mitt hjärta sen jag åkte min farfars 740 för första gången när jag var liten.
Nu när Nissen är såld så tänker jag göra i ordning en Volvo 740 till mina drömmars utseende och effekt såklart.
Köpte mig en svart Volvo 740 GL -90 av en polare och tänkte åka med bilen som den är bara över vintern men det slutade i tragedi....BANG...KRASCH...SMÄLLD!!!!
Som tur var har alla balkar klarat sig men fronten är helt åt helsike som jag ändå skulle byta efter vintern visserligen.
Så projektet är redan igång och det är ganska mkt jobb för att montera 80ans front på en 740 som har 90ans front, helt andra fästen osv. MEN jag ska bara göra de och det kommer bli bra lovar jag er.
Setup när bilen köptes:b23 sugis
*Extraktorgrenrör
*HOVA ljus
*90ans front....
Annars helt OriginalPlaner:
[-] = Håller på/Beställt
[/] = Inte färdigt
[#] = Har hemma, skall monteras
[x] = Monterat/FixatHär följer planer inför vintern till att börja med och längre ner kommer Sommarens/Vårens planer att stå:
Planer vintern 2012/2013[x] Laga och svetsa fronten
[x] Montera 80ans front
[-] Montera LED lister lite här och var
[/] Extra ljus
[x] Bygga nytt avgas
[-] Montera dubbdäck på 15" hålfälgar och lackera fälgarna SLIMEGRÖNA
[/] Montera xenon kit
[x] Dimljus i frontläppen
[/] AGA DIFFA
[/] Montera vindavvisarna
[/] Sänka henne efter OMBES
Planer inför sommaren/våren 2013
[/] Hitta en annan kaross (Denna blir endast vinterbil troligtvis)
[/] Turbo motor
[/] Sitta still stolar
[/] Add-on runt om
[/] Kasta av vingen och montera A-vinge
[/] Lägga ny svart färg på bilen
[/] 17/18" fälgar
LISTAN KOMMER BYGGAS PÅ MER OCH MER!!!!Här kommer lite smutsiga bilder på bilen när den ännu var hel och hur den ser ut nu osv:
Hoppas ni följer projektet och att detta är intressant.
Har aldrig sett ngn kapa ur en 740 och renovera en såpass smälld volvo tidigare.
MvhWallo aka LINGSTROM