3628
Sök

Audi s2 med lite Hoppande gas mellan 1000 o 2000 rmp

76 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Hej. Min Audi S2a 91 har börjat dumma sig på gasen. När man gasar upp den sakta till mellan 1000 och 2000 rmp och försöker hålla jämn gas så hoppar den på gasen, Upp o ner. Oftast när jag har gasat o kört lite hårt så blir den sån! Har det med bränslet att göra eller va kan det vara som felar? Bilen är prof-nelt Chippad o har gått bra ända tills nu när det börjar bli kallt,
Eller kan det ha att göra med nån vacum slang det är hål i?? Det är inte så jämt ju så det är lite konstigt!

Tacksam för tips..

116 Inlägg
6 december 2012
vaccum slangen till mappsensorn kolla den

76 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Ah ska kolla den imorgon då.

310 Inlägg
6 december 2012
Kanske kan va att den får i sig mycket kall luft? Pröva sätta i orginal luftburken

76 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Om jag hade haft nån så hade jag gjort det Snoken91. Men det ska inte ha nån som helst betydelse om jag har öppet eller orginal.

310 Inlägg
6 december 2012
Okej.  Min far har några extra hål i luftburken, lånade bilen häromdagen. Va runt 15-20 minus ute.  Gick bra tills ja  gasade
Lite hårdare, började gå ryckigt och började pendla på tomgång. När det är som nu, runt 6 minus är det inga problem att gasa smile
Verkar som det är kylan som lurar..

76 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Ja jag vet inte säkert? Den har små ryckt lite hela tiden. Speciellt om den ståt några dar o det varit fuktigt, Då rycker den så fort man gasar hårdare. Men efter en dag så går den på full gas igen. Tänkablarna är inte de bästa heller tyvärr, Köpte ju nya men det var fel på de o jag har väntat på nya Magnacore från england i ett par månader nu. Verkar som det är nån vacumslang mer som bråkar!

76 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
Har kört fast lite nu men mitt sökande har gett resultat. Fick fram på diagnosen ett felmeddelande på tomgångsmotorn o har testat med en annan med samma nr men ingen skillnad. Problemet verkar sitta i gasspjället.
Gasen hoppar bara vid 1500 rmp om jag håller jämn gas. Alltså bara där. Annars går den som vanligt.
Sitter en givare på sidan av spjället som jag inte vet riktigt va den gör?  Nån som vet vad det är för en givare o vad för funktion den har?

Sök