3375
Sök

Olycka: Voltat med min bil

Administratör
11 911 Inlägg
23 mars 2007
ironhead skrev:
chrizz skrev:
Isch! Inte för att jag vill klanka ned eller nåt, men det där är ingen vidare säker bil. Hoppas folk tänker till innan man skaffar sig den billigaste "skitbilen" som "bara ska rulla under vintern"  ... Hade du kört en Volvo S80 eller något annat mer modernt hade det nog inte blivit lika illa gissar jag.

Missförstå mig inget, din bil var rätt fräsch och så, men ändå liten och gammal. Jag är glad över att du klarade dig så pass lindrigt dock.

Nåja, vad jag vill säga är att jag är väldigt tveksam till konceptet "vinterbil", och särskilt när man köper gamla och risiga bilar att köra med. Det är ändå under vintern det händer flest olyckor.

mvh

Borde man inte vilja köra så säker bil som möjligt då? håller med där men alla har ju inte råd med nyare bilar folk kanske går i skolan eller har dålig inkomst men i varje fall man ska inte ha för bråttom att köpa sig en bil det är vad jag tycker

Som sagt, jag ställer mig emot "vinterbil". Dvs, de som har en "riktig" bil till sommaren, men köper något annat skräp till vinter... två bilar. Har inget att göra med de som inte har råd med säkra bilar, utan dem som har två bilar - en "sommarbil" och en "vinterbil".

Jag kan dock förstå att man inte vill köra runt med sin putsade utställningsbil under vintern, men har man råd med stora blingbling-fälgar kanske man borde ha råd att köpa sig en aningen större och säkrare bil att färdas med under vinterhalvåret också...

Sen finns det ju de som kör 9-5 sommartid, och sen kör 740 vintertid ;) (tänker på en viss moderator ;)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

* Voff voff *
10 583 Inlägg
23 mars 2007
Ujj... Tur att det inte gick värre!!!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 mars 2007
skönt att höra att du klarade med såpass lindriga skador

Knegare
718 Inlägg
23 mars 2007
Tur att du klarade dig och hoppas nacken inte blir värre..

William 2009-02-20

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
23 mars 2007
Fy fan alltså, jävla tur att du inte strök med!

Vad sa du? Har Pappa betalat?

369 Inlägg
23 mars 2007
Tur att det gick bra med hälsan iaf, kunde ha varit mycket värre.

Avant för varje slant.

93 Inlägg
23 mars 2007
fy fan.. tur att du klarade dig!!

755 Inlägg
25 mars 2007
änglavakt kanske att du inte skadade dig mer.. hoppas det går bra med din nacke har själv kört in i ett väg räcke med en folkrace bil och tryckte in fronten 5 cm så jag vet bara dom skadorna jag fick där.

2 652 Inlägg
25 mars 2007
skit i biljävel , gött att du lever . bilar finns de gott om .

Smålänning
7 883 Inlägg
25 mars 2007
Skönt att du lever! Tur som klarade dig!

Angående säkerhet så sitter jag nog hellre i min saab från -90 än i en chevrolet matiz eller liknande från -07 om det smäller. I alla fall i farter över 70.

Gamla volvo och saab är f.ö faktiskt ganska säkra med tanke på åldern. Min ligger t.ex på "minst 15% högre säkerhet än medelbilen" samma med volvo 240. Enligt folksam... Konstruktioner från 70-talet... hmmm. Var har alla andra varit någonstans när saab och volvo byggde säkra bilar?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 231 Inlägg
25 mars 2007
Tur att du kom så lindrigt undan! En bra tankställare.

Mitt projekt: Evo III

Snickare
69 Inlägg
25 mars 2007
shiit

Hellre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
25 mars 2007
Du hade nog faktist tur att du inte skadade dej mera än så, om man tittar hur bilen såg ut. Visst, räddningstjänsten gjorde säkert sitt också när de skulle ha ut dej, men ändå...
Var själv och voltade med en Mondeo för 2 höstar sen, och jag fick rejält sjukt i nacken efteråt, men det var inget allvarligare än en sträckning i några muskler. Hoppas det är likadant för dej, så du inte får nån whiplash hmm

66 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
tack för stödet! känns bättre i nacken men det nog mest musklerna som fick sig ett rejält knyck också. Ska in på rönken på karolinska imorgon måndag på efterkontroll, känns bra att dom kollar upp det ordentligt.

Truth in Engineering | URQ

10 Inlägg
25 mars 2007
såg inte skoj ut det där du tyvärr kommer du säkert märka av nacken senare i livet efter en sån smäll men det viktiga har du redan gjort i vart på sjukan o fått det dokumenterat vissa känner inget efter en smäll o åker därför inte upp sen ett år senare sitter dom där med trasig nacke o får inte ett öre på försäkringen. angånde djurkollisions försäkringen är den nog bra värt att ha det har själv haft det på alla mina bilen dock aldrig körp på nått annat en en fågel men kommer det upp råddjur eller nått liknande gör man nog som dig iaf o väljer diket går på instinkt att inte köra på nått o tar nog heller ene sväng ner i diktet än får ett rådjur genom rutan i 50/70 blås. men tvärr så är det ju bara helförsäkring som gäller för plåtskador på egna bilen om man orsakar olyckan själv.. men det är ju "bara" pengar livet är ju värt mer

Min önska din lag
24 Inlägg
25 mars 2007
hehe känner igen det;) jag frontalkrockade med en peogot 507sw det är en minibuss typ;) med en 744 de gjorde okså ont:(

57 Inlägg
28 mars 2007
tur att du klarade dig

Sök