3213
Sök

Hur lågt kan man ställa en turbo att ladda?

113 Inlägg
21 december 2012
Trådstartare
#21
rcy skrev:
Bazzzinga skrev:
rcy skrev:

Jag rullade igenom med 320 hästar, och den släpper på ettan, tvåan och trean på torr asfalt. smile
Så länge det ser någorlunda original ut och är seriöst byggt brukar dom vara rätt snälla på besiktningen. Så länge det inte sitter massa blåa silikonslangar, öppna luftfilter, 3" avgas och annat skit så bryr dom sig sällan.
Jag fick beröm för skicket på bilen, och när jag fått intyget där det stod "fordonet har godkänts" flinade bara killen och sa "nu när du har pappret i handen, hur många pållar har du?"

Men visst, man kan ha oflyt och få nån jävla byråkratnisse som inte fått något av frugan på länge. Men då känns det som om det kvittar vad man gör, man åker dit ändå.

Just nu sitter det öppet filter, 3" från turbon och liknande i den, dock i stort sett bara svarta slangar och liknande. Ser överlag seriöst byggt ut som jag tar bort den öppna dumpventilen och ordnar avgasupphängningen seriöst.

Jag hoppas innerligt att det löser sig på besiktningen!

3" dp har jag oxå. Samt 100-cells racekatt och 2.5" sportsystem bakåt.
Dock inget öppet filter och ingen öppen dump. Jag bygger för effekt, inte för syns skull. wink

Dumpventilen ska bort, luftfiltret hinner jag inte göra något åt dessvärre.

Bilen köptes i skicket som den är nu, men jag har planer på att göra om en del under motorhuven så att den blir vettig. Vore dock ett förödande slag mot huvudet om jag skulle få registreringsbesiktning med tanke på att jag ägt bilen i tre månader.

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 december 2012
#22
Bazzzinga skrev:
rcy skrev:
Bazzzinga skrev:
Laddet stod på 0,4-0,5 när jag köpte den. Då hade den original programvara. Därefter bytte jag till Vikingchip Ecomax och tändchip noname. Dock går bilen betydligt bättre än en bil med 135 pollar för tillfället, då den släpper på ettan och tvåan vid blött väglag när turbon peakar.

Känns som att det kan anmärkas på besiktningen om detta, därav att jag undrar om det överhuvudtaget går att ställa ned laddtrycket utan problem.

Jag rullade igenom med 320 hästar, och den släpper på ettan, tvåan och trean på torr asfalt. smile
Så länge det ser någorlunda original ut och är seriöst byggt brukar dom vara rätt snälla på besiktningen. Så länge det inte sitter massa blåa silikonslangar, öppna luftfilter, 3" avgas och annat skit så bryr dom sig sällan.
Jag fick beröm för skicket på bilen, och när jag fått intyget där det stod "fordonet har godkänts" flinade bara killen och sa "nu när du har pappret i handen, hur många pållar har du?"

Men visst, man kan ha oflyt och få nån jävla byråkratnisse som inte fått något av frugan på länge. Men då känns det som om det kvittar vad man gör, man åker dit ändå.

Just nu sitter det öppet filter, 3" från turbon och liknande i den, dock i stort sett bara svarta slangar och liknande. Ser överlag seriöst byggt ut som jag tar bort den öppna dumpventilen och ordnar avgasupphängningen seriöst.

Jag hoppas innerligt att det löser sig på besiktningen!


Xuri skrev:
gör bara så att du skruvar bort staget mellan wastegateklockan å wastegatearmen, gänga ut stången MAX dvs så att wastegaten är fullt öppen montera tillbaka, kör in å besikta.

du kommer få ett positivt laddtryck även om de är rätt lågt, dock kommer bilen inte börja ladda ordentligt förrens vid 45-5000rpm å dom blesta på bilprovningen brukar inte varva så pass.

Med andra ord ställer ned det så långt det går på armens gängor innan det lossnar?

japp eller så bara plockar du bort tryckklockan helt å öppnar wgn fullt samt låser den med en bit ståltråd eller liknande :p



Sök