21 december 2012
Trådstartare
rcy skrev:
Bazzzinga skrev:
rcy skrev:
Jag rullade igenom med 320 hästar, och den släpper på ettan, tvåan och trean på torr asfalt.
Så länge det ser någorlunda original ut och är seriöst byggt brukar dom vara rätt snälla på besiktningen. Så länge det inte sitter massa blåa silikonslangar, öppna luftfilter, 3" avgas och annat skit så bryr dom sig sällan.
Jag fick beröm för skicket på bilen, och när jag fått intyget där det stod "fordonet har godkänts" flinade bara killen och sa "nu när du har pappret i handen, hur många pållar har du?"
Men visst, man kan ha oflyt och få nån jävla byråkratnisse som inte fått något av frugan på länge. Men då känns det som om det kvittar vad man gör, man åker dit ändå.
Just nu sitter det öppet filter, 3" från turbon och liknande i den, dock i stort sett bara svarta slangar och liknande. Ser överlag seriöst byggt ut som jag tar bort den öppna dumpventilen och ordnar avgasupphängningen seriöst.
Jag hoppas innerligt att det löser sig på besiktningen!
3" dp har jag oxå. Samt 100-cells racekatt och 2.5" sportsystem bakåt.
Dock inget öppet filter och ingen öppen dump. Jag bygger för effekt, inte för syns skull.
Dumpventilen ska bort, luftfiltret hinner jag inte göra något åt dessvärre.
Bilen köptes i skicket som den är nu, men jag har planer på att göra om en del under motorhuven så att den blir vettig. Vore dock ett förödande slag mot huvudet om jag skulle få registreringsbesiktning med tanke på att jag ägt bilen i tre månader.
- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.