3917
Sök

Ford Sierra startar inte efter felsökningar..

6 Inlägg
21 december 2012
Trådstartare
Tja!

Har en ford sierra 92.

Bilen hoppar inte igång längre efter liten frontalkrock i 20km/h

Jag har mekat med den i ett par dagar nu och sökt på google om olika lösningar..

Jag har bytt startmotor. Nytt batteri och alla delar som skall sitta i fronten.
Jag har försökt hitta säkerhetsbrytaren i skuffen som stryper soppa pumpen. Men hittar den absolut ingenstans.

Bilen startar inte med starthjälp, Jag har provat tjuvkoppla startmotorn och man hör att den vill hoppa igång.
Vrider man om nyckeln till tändningen startar allt, Strålkastar ljus, stereon, alla lampor i instrumentpanel osv..

Är den någon som kan ford där ute som vill hjälpa mig? Är det något annat fel som brukar påverka? Hörde rykten om tändningslås men då borde inte all el i bilen starta eller? Relä och kolen har jag hört något om dessutom..

tacksam för svar!

Team VeboTrim
322 Inlägg
21 december 2012
Om jag inte minns fel så sitter knappen i reservhjulsbaljan, under reservdäcket. Brukar kunna va den som ställer till det på Sierror smile

Team VeboTrim @ Facebook

6 Inlägg
21 december 2012
Trådstartare
Tror inte det är den som är felet, Den ville lixom köra hem från krocken utan problem men sen tvärdog den i garaget. Den bluddra en stund när man ville starta den, sen hoppa den igång och hade man tur kunde man varva lite lätt på gaspedalen sen dog den:/

Pim_Pim
21 december 2012
Hur är det med gnista/bensin ?

Sök