3494
Sök

Trim till B234F (16v)

85 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
Tjena, har sökt en massa men inte hittat svar riktigt..

Tänkte klippa balansremmen, ta bort ljuddämparen i insugsröret, sätta dit ett 2,5" helsystem,

Det jag vill veta är hur många hk jag uppskattningsvis får med vissa delar, tex med ovanstående "trim" och tex extraktor, chip, spridare, k-axlar, mm. Tänkte mig iaf upp till 200-220 hk big_smile Mvh

Avstängd
1 418 Inlägg
30 december 2012
Hebbe95 skrev:
Tjena, har sökt en massa men inte hittat svar riktigt..

Tänkte klippa balansremmen, ta bort ljuddämparen i insugsröret, sätta dit ett 2,5" helsystem,

Det jag vill veta är hur många hk jag uppskattningsvis får med vissa delar, tex med ovanstående "trim" och tex extraktor, chip, spridare, k-axlar, mm. Tänkte mig iaf upp till 200-220 hk big_smile Mvh

extraktor är nog det som ger mest

1 948 Inlägg
31 december 2012
Extraktor, 2½" och bort med balansaxelremmen... mer än det är det inte värt om man räknar hk/kr.
Och sen självklart kolla upp så alla tänddelar e fräscha, lättat svänghjul gör karatären lite roligare också.

Vad du kan få av detta... om vi nu låtsas att du har kvar dom 159hk du har original så ja.... 170? MEN du får trevligare kurva på dom 170hk...

366 Inlägg
31 december 2012
Jag har extraktorgrenrör med 2,5" 100cells racekat till salu, knappt använt! PMa om du är intresserad! smile

Sök