3482
Sök

Kylare Audi 100 2.3E 1988

845 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Plaströret på kylaren där den övre slangen går in i har gått sönder, bara liten snutt kvar och när motorn blir varm glider slangen av trots att den är fastskruvad. Så det är väll bara att skaffa ny kylare. Hittar massa där det står Manuell, men knappt några där det står Automat på .

Kan man ta en kylare som ska passa en Manuell till en Automat?

5 111 Inlägg
28 december 2012
Sannolikt så kan skillnaden vara att automatkylaren har oljekylning till lådan inbyggd, och ifall det är så, så behöver du en kylare från automatbil. Men har aldrig skruvat Audi så om det är så på just dem vet jag inte.

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
28 december 2012
Jimpiz skrev:
Plaströret på kylaren där den övre slangen går in i har gått sönder, bara liten snutt kvar och när motorn blir varm glider slangen av trots att den är fastskruvad. Så det är väll bara att skaffa ny kylare. Hittar massa där det står Manuell, men knappt några där det står Automat på .

Kan man ta en kylare som ska passa en Manuell till en Automat?

Det är samma enligt ETKA. Artnr 443121251K heter den och kostar ny 4246kr (!)

mvh
Valle

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

845 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Den för automat kostar mycket riktigt 4246, men den för manuell är någon tusenlapp billigare då den saknar oljekyl. Såg det när jag kollade Autoexperten.

845 Inlägg
3 januari 2013
Trådstartare
Läste på artikelnumret på kylaren och där stod det

Audi 443 121 251 N

Men jag hittar bara kylare som heter K på slutet. Vart kan man hitta den som det står N på?

Avstängd
10 388 Inlägg
3 januari 2013
Jimpiz skrev:

Audi 443 121 251 N

Men jag hittar bara kylare som heter K på slutet. Vart kan man hitta den som det står N på?

Eller så köper du en "ickeVAG" för "inga pengar";

http://www.ebay.de/itm/WASSERKUHLER-KUH … 251wt_1397

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

845 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Jimpiz skrev:

Audi 443 121 251 N

Beställde den du länkade. Förstod inget av vad det stod. Men det ordnar sig nog- 443.65 kr inkl frakt. Låter inte så farligt. Hoppas bara fästen och sånt passar smile

Avstängd
10 388 Inlägg
4 januari 2013
Jimpiz skrev:
it_mutt skrev:
Jimpiz skrev:

Audi 443 121 251 N

Beställde den du länkade. Förstod inget av vad det stod. Men det ordnar sig nog- 443.65 kr inkl frakt. Låter inte så farligt. Hoppas bara fästen och sånt passar smile

Är väl lite det som är problemet, t.o.m jag som "kan" tyska har problem emellanåt. Men ja, det ska nog gå bra, som du säger, knappt 450:- är ju ingen kostnad (fine, passar det inte av någon anledning så...men iaf).

Har beställt av den säljaren/det företaget förr och det har både gått snabbt med leveransen (ett par vardagar) och passat som det är tänkt och ingen knepighet med udda kvalité osv

1 624 Inlägg
4 januari 2013
Finns pluggar för att plugga igen oljekylsanslutningar i de flesta fall smile

845 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Jimpiz skrev:
it_mutt skrev:

Är väl lite det som är problemet, t.o.m jag som "kan" tyska har problem emellanåt. Men ja, det ska nog gå bra, som du säger, knappt 450:- är ju ingen kostnad (fine, passar det inte av någon anledning så...men iaf).

Har beställt av den säljaren/det företaget förr och det har både gått snabbt med leveransen (ett par vardagar) och passat som det är tänkt och ingen knepighet med udda kvalité osv

Jo. Annars kan man borra nya hål i karossen. Allt brukar lösa sig. En 2000 kr bil är inte hela världen om det skulle gå åt skogen.

Glömde säga tack för länken på Ebay iallfall smile

845 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
careau skrev:
Finns pluggar för att plugga igen oljekylsanslutningar i de flesta fall smile

Jo. Nu visade det sig att jag inte hade oljekyl på den vanliga kylaren, så jag slapp det iaf wink

Avstängd
10 388 Inlägg
4 januari 2013
Jimpiz skrev:
it_mutt skrev:
Jimpiz skrev:

Jo. Annars kan man borra nya hål i karossen. Allt brukar lösa sig. En 2000 kr bil är inte hela världen om det skulle gå åt skogen.

Glömde säga tack för länken på Ebay iallfall smile

Så lite så smile

Sök