3001
Sök

Du som har/haft d24 vad har du lyckats med för skojj?

160 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
tänkte att de vore kul att ha ett en tråd om just denna motor då de går mycket frågor kring dom, och allt kan samlas på en plats.

sen är det ju även kul att veta hur mycket du piskat en sån motor? ladd tryck/trimmat pump, och andra dumheter big_smile

bilder och filmer vore ju kul för alla som tar del av tråden! smile

kör själv en 940 tdic som vinterbil .. fan va svårtstartad den är när de e -25 tongue

Varför hatar alla svenssons mig? :)

514 Inlägg
5 december 2012
Kör 945 tdic själv, min är dock helt orörd i pump turbo o avgas.
Brukar inte piska den nåt, har andra bilar till de. tongue
Senast redigerat av volvochefen (5 december 2012)

79 Inlägg
5 december 2012
jag lyckades låsa upp min gamla 245 tdic på trean då vart man cool. den laddade 1.7 bar och så var det lagom påställd pump.

De ska drypa av fett, de e RÄTT!
59 Inlägg
5 december 2012
Behöver inte glö ens än! Ge på bra med brännsle ba!

Thedriftking
5 december 2012
Bränsle i överflöd och 2,7bar i laddtryck.
Resulterade i sprickor i kolvar och topp smile

Kasta skiten, äckel diesel wink

160 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
haha kul att höra big_smile mer historia! picke, förklara det lite mer noggrant tack big_smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)

3 292 Inlägg
6 januari 2013
Thedriftking skrev:
Bränsle i överflöd och 2,7bar i laddtryck.
Resulterade i sprickor i kolvar och topp smile

Kasta skiten, äckel diesel wink

2.7 i ladd och när grejerna rasar så säger du att motorn är bara skit ? hahaha.. låter ungefär som att kasta sten i ett glashus.. klart som fan grejerna rasar med 2.7 i ladd oavsett om vi snackar Bensinare eller Diesel som är helt omoddad i grunden.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 292 Inlägg
6 januari 2013
Har haft ett stort antal av dessa motorer mest i Volvo förstås fast i olika modeller, själva motorn i sig är skit bra tycker jag.. har än inte lyckats döda nån (kör inte hårdare än jag vet att motorn klarar), täta serviceintervaller och ställa på turbon till 0.7-1.0 (den laddar beroende på årgång ca 0.4-0.5 orginal). Skicka på mer diesel och håll spridarna i bra skick så funkar det i ur och skur. Detta är ju igentligen en lastbilsmotor som från början satt i VW LT serien.. finns en motsvarande bensinare åxå, med 6 cyl och utan turbo

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Sök