3558
Sök

D24 Lamell till original 230 motor.

64 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
#1
Tjenare! För något år sedan rev vi ner växellådan på vår gemensamma 245 isbil och skulle byta lameller. Vi leta runt litte och vi ville ha billigast som möjligt såklart. Vi fick tag i en lamell till en D24 och den skulle passa så vi köpte den och drog tid. Jag hade kört bilen innan lamellerna va helt slut och sen när vi bytt lameller. Det va som att köra en helt annan bil. Den drev jävligt bra i snön och du kände verkligen vilken kontroll du hade på hela drivlinan. Funderar på att byta till D24 lamell nu när de är dax på min 240. Min fråga: Är de någon mer som har gjort samma sak? och kände du samma skillnad som jag? big_smile

Mvh: Olsson smile


17 Inlägg
28 december 2012
#2
tjena jag hjälpte en o byta koppling på en 245a ett tag o jag tog en från en d24a som ja hade stående o han ja bytte åt påstod att de blev en otrolig skillnad , om man jämför med bensin koppling ,

mvh jerry


Avstängd
1 418 Inlägg
30 december 2012
#4
beror på om du har m46 låda från en d24 eller m90 annars är det fel splines har ja för mig men är inte säker:)

Avstängd
1 418 Inlägg
30 december 2012
#6
olsson-scania skrev:
okej tongue

man brukar använda d24 lamell med m90 när man vanligt svänghjul med förstärkt tryckplatta:)

Avstängd
1 418 Inlägg
31 december 2012
#8
olsson-scania skrev:
okej smile för att få upp vrid då alltså wink

nja mer för att splinsen passar:)

64 Inlägg
31 december 2012
Trådstartare
#9
haha okey smile tänkte eftersom jag har hört att endel har d24 lamell när dom trimmat för att få upp vrid och för att lamellen ska klara de smile


141 Inlägg
6 januari 2013
#10
olsson-scania skrev:
haha okey smile tänkte eftersom jag har hört att endel har d24 lamell när dom trimmat för att få upp vrid och för att lamellen ska klara de smile

Fick min lamell dieseldränkt vilket resulterade i sönderslirad koppling och pratade då med ett riktigt bra företag för att köpa en ny, han föreslog då en 240 turbo lamell då det skiljde någon tusenlapp i pris och att den även pallar mer vrid än d24ans så att d24ans är bättre är fel.


Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
7 januari 2013
#11
Saaaand skrev:
olsson-scania skrev:
haha okey smile tänkte eftersom jag har hört att endel har d24 lamell när dom trimmat för att få upp vrid och för att lamellen ska klara de smile

Fick min lamell dieseldränkt vilket resulterade i sönderslirad koppling och pratade då med ett riktigt bra företag för att köpa en ny, han föreslog då en 240 turbo lamell då det skiljde någon tusenlapp i pris och att den även pallar mer vrid än d24ans så att d24ans är bättre är fel.

varför inte köpa en sinterlamell direkt? hmm

~Andy~


Sök