2916
Sök

Är en avställd bil skattad?

77 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
tex

om kalle skattar sin bil och avställer den.

dagar senare köper tobbe bilen och påställer den. måste tobbe betala skatten igen?

168 Inlägg
10 januari 2013
När bilen ställs av faller skatten tillbaka till den bilen står på, om någon då köper bilen avställd så måste därför skatten betalas igen.

Så ser du en annons på blocket där det står Skattad men avställd så ska du läsa det som Oskattad och avställd.

Najs
10 januari 2013
Ja.

77 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
JonasHaglund skrev:
När bilen ställs av faller skatten tillbaka till den bilen står på, om någon då köper bilen avställd så måste därför skatten betalas igen.

Så ser du en annons på blocket där det står Skattad men avställd så ska du läsa det som Oskattad och avställd.

ahaaa

är du 100% säker?

snacka om att jag hade fel...

jag trodde den betalade skatten följs med bilen och inte ägaren...

Avstängd
1 714 Inlägg
10 januari 2013
Getaway skrev:
JonasHaglund skrev:

ahaaa

är du 100% säker?

snacka om att jag hade fel...

jag trodde den betalade skatten följs med bilen och inte ägaren...

Skatten följer med bilen endast om den är påställd, annars är det som sagt oskattat.

2 452 Inlägg
10 januari 2013
tyvär så är bilen oskattad då ägaren får tillbaka dom pengarna som finns för bilskatten,

döden kommer tillbaka

Ungdoms Räser
425 Inlägg
10 januari 2013
För att få det sagt. Om kalle köper en avställd bil i Januari som ska skattas i Juni så är skatten mindre än om han köper den avställd i Juli månad.

Sök