hej.
Mitt problem är följande:
Köpte en ford scorpio 93:a med gången topplocks packning. Blev lite av ett inpuls köp då jag krockat min nissan och behövde en bil snabbt.
Nu till problemen\problemt. Bytte packning gick ganska smidigt till ja skulle få ihop det igen.
Höll på att bli idiot på kamkjedje spännar historien men men löste det efter mycket klur och arga ord
och fick ihop allt annat! starta bilen och den hoppa igång.
Till min stora förvånig rök bilen som en jävla ångmaskin men den rök vitt iaf inte blått eller svart och den tickar inte ens och det är ju ändå en ford med 26000 mil på nacken
Men för övrigt går den som en klocka. Bytte då tändstift, rotor, fördelare, kablar, olja och filter. Oljan är inte vit eller grå utan såg fin ut.
Gjorde även ett kompritions prov idag och det visade att 2:an doppar en del hamnade på runt 910 kpa. slog då i en tesked olja och den visade plötsligt 1500 kpa. har letat o tittat och fattar ingenting just nu. Den tar in vatten och inte dåligt heller typ 1 liter på 3 mil försvinner ur expantions kärlet. Men ingen kontakt mellan olja och vatten. den går fint och komp provet visade ju inga fel heller.
Komp prov
1. 1160kpa
2. 910 kpa 1500kpa efter lite olja,
3. 1075
4. 1175
Nu till min fråga vad kan ja ha för beskymmer? alla teorier välkomna.
Otroligt tacksam för svar.
Mvh Gurra