Du skapar dig själv bara en massa problem med att köpa vad som kallas "uppgraderingspump". Flödar orginal inte tillräckligt eller vad är egentligen anledningen till att du ska ha större?
Jag kommer att byta pumpen. Har en pump som har två stift men har hört att det kan vara fyra stift. Någon som vet om det är fyra eller två??
Om jag köper en uppgraderingspump vad blir det för skillnad?
Byter du enbart pumpen är det 2 anslutningar, en plus och en minus. Då måste du dock "öppna" upp den runda nedre delen i armaturen för att komma åt pumpen, eller hur jag nu ska förklara det
Om du då byter pumpen löst, glöm för all del inte att ta bort plastskyddet som sitter längst ned på pumpen där den suger in bränslet, vet andra som gjort det misstaget och det är inte kul Spec inte om man måste ha ner tanken igen!
Nu har jag bytat pumpen. Jag tomkörde den begangnade jag köpte och den som satt i bilen. Den som satt i bilen snurrade rätt segt i jämnförelse med den bättre begagnade. nu när jag sätter på tändningen så surrar det mer från tanken den funkar att dra fullt utan problem, den har startat utan problem hittills
Jag skar upp ett hål under baksätet och använde en fein superkatt som inte bildar värme eller gnistor sammt att det inte blir stort glapp så jag har nitat fast plåtbiten igen. lägger upp en bild på hur jag gjorde med plåten
Låter det gå några dagar för att se så inga problem uppstår