Tjena. Har läst på internet men inte hittar något liknande till min model. Kan ha missat (Ber om ursäkt isåfall!!)
Jag har fått ett litet problem med min saab 93 aero. Jag körde till jobbet som vanligt, funkade felfritt! Sen när jag skulle köra hem så startar den inte. Den tände lite i början sen dog den och det gick inte att starta, gick bara runt på startmotorn. Testade med startgas och den tände en stund så kan väl utesluta tändkasseten och vevaxelgivaren. Bensinpumpen hördes inte alls. Så jag bogserade hem den och började leta fel.
Jag tänkte att den kanske är bensinpumpen som har fastnat i fel läge eller något så jag bankar på tanken undertill och den går att starta. Den gick att köra 4 mil utan problem (gick som vanligt i alla växlar, ingen minskning på effekt. Dagen efter så gör den lika dant.
Funkade då med att banka under på tanken, startar och det går att köra. Märkte att när jag lyckats att starta så kör en liten runda och stänger av väntar liten stund ( ca 40-50 min) så går den att starta. Så det verkar som felet kommer när den har stått en lång stund.
Ska mäta om det kommer någon ström till pumpen, återkommer med resultat!
Nu till min mina frågor:
1. Är det pumpen som är påväg att ge sig?
2. Kan det vara glapp i någon glappkontakt i tanken? (oxid?)
3. Har fått tag i en pump men vet inte om den passar.
walbro no: 45 00 270 två stift. Vill inte byta i onödan om det skulle var fel.
4. Lite info om bilen:
Bsr trimmad med steg två Ca 248 hk (Mjukvara fel???) varit trimmad ca 6 månader.
Mil: Ca 19500
Är tacksam för alla tankar och ideér då mina ideér är slut och vill inte göra för stora ingrep utan att veta mer vad det kan vara.
Hoppas ni orkar läsa
blev rätt mycket men ville förklara så noga jag kunde för snabbt svar
Fråga om ni undrar något
MVH Emil