2291
Sök

940 Turbo, sätta i gl motor

66 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
#1
Hejsan, jag rasade min b230ft och har inte råd just nu att köpa en annan pga arbetslös för tillfället,  för har en gl motor liggandes.
går det att dra i en gl motor i den utan att byta elsystem? har läst att om man ska göra tvärt om (turbo motor i gl) så behöver man förlänga kablarna till lmm, och sätta motstånd till spridarna, som jag förstått de.
Hur blir det då om man ska ha gl motor till turbo elhärva ? Tacksam för svar!


VD Hammar
613 Inlägg
16 januari 2013
#2
är det bara samma styrsystem Lh2,4 så är de bara att byta boxar

MVH Johan

klabbarpan
3 041 Inlägg
16 januari 2013
#3
Eller så åker du till halmstad å hämtar mitt et block wink gratis självklart!


66 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
#4
nixon89 skrev:
Eller så åker du till halmstad å hämtar mitt et block wink gratis självklart!

Är det ett komplett block?smile


klabbarpan
3 041 Inlägg
16 januari 2013
#5
Teambrekas skrev:
nixon89 skrev:
Eller så åker du till halmstad å hämtar mitt et block wink gratis självklart!

Är det ett komplett block?smile

Jupp. Behövs en trågpackning bara. Samt wasserpump smile


633 Inlägg
16 januari 2013
#6
vissa modeller av sugmotorerna har dem grova stakarna om de är 89 o uppåt så bara att ta den ju


66 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
#7
nixon89 skrev:
Teambrekas skrev:
nixon89 skrev:
Eller så åker du till halmstad å hämtar mitt et block wink gratis självklart!

Är det ett komplett block?smile

Jupp. Behövs en trågpackning bara. Samt wasserpump smile

Okejokej:) ska fundera lite på de, är en bit att köra så.


66 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
#8
Vw-Andreas skrev:
vissa modeller av sugmotorerna har dem grova stakarna om de är 89 o uppåt så bara att ta den ju

Då måste jag borra upp till oljereturen och sån skrot;p


44 Inlägg
16 januari 2013
#9
gör det enkelt för dig lilla vännen, både du och jag vet att volvo inte håller i längden så köp något vettigt wink

Våga Vägra Facebook

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 januari 2013
#10
Borra upp oljereturen och ta ut olja vid oljetrycksgivaren kostar inte många kronorna.
Sen går bilen fan så mycke bättre med en motor som har högre kompförhållande.

Går att ladda ca 0,55 utan chip och 0,85-0,9 med dubbla chip.

Så här gick min med 0,6 i ladd pga 95 oktanigt. Med 98 gick de ladda 0,85 och den gick rätt bra för att ha en f-motor wink

http://www.garaget.org/video/108802

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet


Sök