3717
Sök

Någon har tagit mitt källarförråd, vad göra?

597 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Hej,

Jag flyttade in i en ny lägenhet i september 2012 (hyreslägenhet) i hyran ingår då ett större källarförråd. Jag har inte haft behov av detta förrådet fram tills idag men när jag idag gick ner till förrådet såg jag till min förvåning att någon smackat mitt förråd fullt med prylar och hängt sitt egna lås.

Jag har försökt komma i kontakt med den förra hyresgästen utan lycka och uthyrarna har telefontid först imorgon, Enligt vad jag läst mig till får hyresbolaget klippa låset och förvara prylarna på annan plats i tre månader, hämtar ingen prylarna så åker dom till tippen.

Min fråga: Jag kommer att vilja förvara en del prylar där som ändå har ett värde för mig men vet inte om jag nu kommer att våga ha sakerna där då det kanske finns risk att personen som tidigare snott förrådet försöker hämnas och helt sonika klipper mitt lås och tar/skadar mina prylar. Vad hade du/ni gjort i min situation:
a) Strunta i det och använda förrådet ändå
b) Försöka få ett annat förråd om möjligt
c) Annat alt

I-Lands dilemma men ack så irriterande.
Senast redigerat av PlatinumRacing (16 januari 2013)

6 632 Inlägg
16 januari 2013
Anmält till styrelsen i bostaden.

Alternativt sätt en lapp och be de tömma förrådet då du behöver utrymmet.

De/Dem

597 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Malheus skrev:
Anmält till styrelsen i bostaden.

Alternativt sätt en lapp och be de tömma förrådet då du behöver utrymmet.

Det är på gång och jag har fått höra att de klipper låset och flyttar på prylarna, efter tre månader slängs dessa.
Så att få tillgång till förrådet är inga problem.

Mitt problem är: Vad händer när jag en dag har mina prylar där och "förrådstjuven" kommer för att hämta någon av sina prylar och ser att dem är borta, kommer han/hon bryta sig in i mitt förråd som "hämnd" för att hans prylar är borta, vågar man chansa?

6 632 Inlägg
16 januari 2013
Beror på vem som har snott det, hur otrevlig man är och vart man bor antar jag ;P

De/Dem

597 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
Malheus skrev:
Beror på vem som har snott det, hur otrevlig man är och vart man bor antar jag ;P

Och därav mitt dilema, vi har ingen aning om vet det är haha

1 436 Inlägg
16 januari 2013
Jag skulle se om jag kunde få ett annat förråd av hyresvärden för ett uppklippt förråd lär "förrådstjuven" hämnas på...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Saabifierad
2 031 Inlägg
16 januari 2013
Köp ett rejält lås som inte går att få upp med en bågfil, tror inte det är många som ställer sig med en vinkelslip för att få upp ett lås till ett förråd bara för att hämnas tongue
Är det bara en massa skräp så tror jag inte personen som använder förrådet kommer göra något, är det däremot fyllt av datorer, fälgar, stereos, bildskärmar etc då finns det nog en anledning att vara osäker.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

370 Inlägg
16 januari 2013
Förvara bara saker som du anser att du kan förlora utan något sentimentalt värde där

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

2 271 Inlägg
16 januari 2013
Hade likadan situation för ett par år sen, dom klippte låset och flyttade sakerna. Ingen hämnades på mig i alla fall.smile
Säkert bara nån som sett att det stått tomt ett par år och dragit en fuling, en människa vid
sitt sinnes fulla bruk bör fatta vinken och inse att det var bra medans det varade.smile
Senast redigerat av lingua (16 januari 2013)

1 758 Inlägg
17 januari 2013
Sätt upp en lapp i trappuppgången där du beskriver läget och att hyresvärden kommer att klippa låset och ta hand om sakerna om ingen hör av sig inom en vecka. Formulera dig trevligt och med utgångspunkt att någon måste råkat ta fel förråd av misstag (inte surt och anklagande) för att minimera risken för att någon ska bli sur.
Senast redigerat av schnauz (17 januari 2013)

Santa's little helper
245 Inlägg
17 januari 2013
schnauz skrev:
Sätt upp en lapp i trappuppgången där du beskriver läget och att hyresvärden kommer att klippa låset och ta hand om sakerna om ingen hör av sig inom en vecka. Formulera dig trevligt och med utgångspunkt att någon måste råkat ta fel förråd av misstag (inte surt och anklagande) för att minimera risken för att någon ska bli sur.

Håller med, detta är antagligen de bästa du kan göra för att slippa få nån på hälarna.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
17 januari 2013
tuomas skrev:
schnauz skrev:

Håller med, detta är antagligen de bästa du kan göra för att slippa få nån på hälarna.

Håller med, kan lätt bli fel annars smile

597 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
tuomas skrev:
schnauz skrev:

Håller med, kan lätt bli fel annars smile

Jag tror att jag hittat "förövaren" Med hjälp av en lampa och lite list såg jag en låda långt inne i mitt förråd med texten sovrum 06 och en del av en kökslucka. I förrådet bredvid mitt fanns en låda med texten kök 06 och en kökslåda i samma stil som köksluckan.

Ringde på hos grannen som har förrådet bredvid mitt men fick inget svar är dok 99% säker på att det är han som är den sk förrådstjuven lol

Det är en pensionär som bor på samma våning så detta kommer nog att lösas väldigt smidigt och utan att behöva blanda in hyresvärden smile

Santa's little helper
245 Inlägg
18 januari 2013
Hehe, nämen de var ju tur smile

Sök