Har en w124 200d 92a som knackar lite väl tycker jag, det är nästan så att det slår.. avgaserna luktar starkt, nästan som bränd olja, ryker lite blått ibland på tomgång. bilen går lite ojämt också, speciellt när den är kall... nybytt alla filter.
Bilen har också börjat dra mycket diesel, typ 1l/mil.....
vad kan det vara? defekt spridare, lyftarna, ramlager?
lyftarna kan jag nog tänka mig också spridarna var det förgasare eller insprutning
insprutare, men tycket om det är lyftarna låter som j*vligt högt..? dom som skallrar riktigt högt, lite då å då, mindre när den är kall.. mer nästan hela tiden när den är varm. men inte när man kör då är dom tyst
det är något med ventilerna och insprutningen som inte är rätt blå rök kan vara kolvarna ja ska ta mig en funderare
Glömde skriva, förra ägaren har bytt pump på den, för den andra pajja, kanske felinställd? för den har som alltid gått lite halv pissit, men knackningarna å skallret har kommit på senare dar. Med pump menar jag då dieselpumpen
den borde inte gå att felmontera det ända som skulle hända om den va felmonterad e att det skulle va dålig passform så att det luktar diesel ångor i bilen hade han kopplat den fel så hade den inte funkat överhuvudtaget
den borde inte gå att felmontera det ända som skulle hända om den va felmonterad e att det skulle va dålig passform så att det luktar diesel ångor i bilen hade han kopplat den fel så hade den inte funkat överhuvudtaget
pumpen kan mycket väl stå fel ja, luktar avgaserna väldigt bränt o det ryker både vitt o blått. så skulle jag få nån o titta över inställningarna på pumpen åt dig. o Mestred svara inte på saker du inte vet ett dugg om
den borde inte gå att felmontera det ända som skulle hända om den va felmonterad e att det skulle va dålig passform så att det luktar diesel ångor i bilen hade han kopplat den fel så hade den inte funkat överhuvudtaget
har du skruvat dieael innan? tänkte när du frågar om de är förgasare
om pumpen står lite fel gör det mycket, iallfall på VAGs diesel, Knackar den extra högt när den är kall? kan ju vara glödstiften om inte alla funkar så är en cylinder kallare var så på brorsans merca diesel. om den går oroligt är det ju luft i bränslet, men om det kommer blå rök så äre nog olja
den borde inte gå att felmontera det ända som skulle hända om den va felmonterad e att det skulle va dålig passform så att det luktar diesel ångor i bilen hade han kopplat den fel så hade den inte funkat överhuvudtaget
har du skruvat dieael innan? tänkte när du frågar om de är förgasare
om pumpen står lite fel gör det mycket, iallfall på VAGs diesel, Knackar den extra högt när den är kall? kan ju vara glödstiften om inte alla funkar så är en cylinder kallare var så på brorsans merca diesel. om den går oroligt är det ju luft i bränslet, men om det kommer blå rök så äre nog olja
Kan säkert vara pumpen, den drar mycket olja också det gör den! Går väl att mäta glödstiften medans dom är på plats? alltså mäta med multimeter?
den borde inte gå att felmontera det ända som skulle hända om den va felmonterad e att det skulle va dålig passform så att det luktar diesel ångor i bilen hade han kopplat den fel så hade den inte funkat överhuvudtaget
har du skruvat dieael innan? tänkte när du frågar om de är förgasare
om pumpen står lite fel gör det mycket, iallfall på VAGs diesel, Knackar den extra högt när den är kall? kan ju vara glödstiften om inte alla funkar så är en cylinder kallare var så på brorsans merca diesel. om den går oroligt är det ju luft i bränslet, men om det kommer blå rök så äre nog olja
Kan säkert vara pumpen, den drar mycket olja också det gör den! Går väl att mäta glödstiften medans dom är på plats? alltså mäta med multimeter?
Men den går iallafall jävligt bra när man kör! bara att den börjat dra så mycket, men det kan vara att den läker kanske, för tyckte jag såg en rand efter bilen där jag kört... bara när det är på tomgång den går jäkligt knas!
har du skruvat dieael innan? tänkte när du frågar om de är förgasare
om pumpen står lite fel gör det mycket, iallfall på VAGs diesel, Knackar den extra högt när den är kall? kan ju vara glödstiften om inte alla funkar så är en cylinder kallare var så på brorsans merca diesel. om den går oroligt är det ju luft i bränslet, men om det kommer blå rök så äre nog olja
Kan säkert vara pumpen, den drar mycket olja också det gör den! Går väl att mäta glödstiften medans dom är på plats? alltså mäta med multimeter?
Men den går iallafall jävligt bra när man kör! bara att den börjat dra så mycket, men det kan vara att den läker kanske, för tyckte jag såg en rand efter bilen där jag kört... bara när det är på tomgång den går jäkligt knas!
låter den "oroligt"? som att motorn "gungar" riktigt mycket på tomgång? om du kollar på motorn när den står på TG så gungar dem ju lite men om det är nått med bränslet så brukar den gunga mera, Glödstiften ska gå och mäta upp tror jag men jag brukar dock ta och skruva bort dem och sen köra direktström på den , jorda med en kabel på glödstifet sen plus, så ser du om den glöder, Fast dock har Merca speciellt lätt att knäcka dem, man ska tydligen köra med bilen sen när du kört öppna huven fort och slita bort luftburken och sen försiktigt skruva bort glödisarna, har dock ej själv gjort det.. OM du knäcker dem så måste man oftast borra bort vilket är jobbigt