3670
Sök

Coustic, erfarenheter och åsikter?

Speed FMK
849 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Har lite coustic saker liggande här hemma som jag tänkt att montera i bilen. Undrar bara vad folk har för erfarenheter vad det gäller coustic's steg och basar. Det verkar inte vara något vanligt märke, man hör det sällan över huvud taget. Faktum är att jag inte hade hört talas om märket förens jag fick erbjudandet att köpa sakerna. Den stora frågan jag har är väl egentligen, tillhör coustic mitt, mellan eller högklass segmentet inom bilstereo.

Dela gärna med er om andra erfarenheter av coustic, gamla som nya. smile

Mvh Ludde

96 Inlägg
30 mars 2007
Inga svar `?????? yikesyikesyikes

Ljud e alltid svårt att dela med sig inom - detta låter bra, detta låter dåligt.. det är ju tills sist vad du själv gillar...

Men -  Coustic var, åtminstånde, för ca 10 år sen ett jävligt bra märke.
Effekttåliga steg som levererade som fan till mkt konkurenskraftiga priser om man jämförde rockford, dls och steg som hade samma data.
Sen försvann dom från marknaden, då priset stack iväg.
Skulle nog inte fundera två ggr att använda deras steg idag heller.
Absoluta guldklimpen jag haft från dom är delningsfiltret XM5-e, helt outstanding.

När det gäller högtalare/basar vet jag inte, eftersom jag körde helt på amega då.

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================

1 567 Inlägg
30 mars 2007
Hadde ett coustic steg i min gamla bil..Enligt CDR så vart det det en av det bästa stegen i 3000kr klassen detta var 3 årsedan

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Like it German
378 Inlägg
31 mars 2007
min polare har 2 coustic 12" i skuffen dom dunkar på rätt bra dom ligger väl i samma klass som mds ungefär tkr jag kanske något bättre:)

Hur många skruvar fick du över?....

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
31 mars 2007
Bi0HaZZarD skrev:
Har lite coustic saker liggande här hemma som jag tänkt att montera i bilen. Undrar bara vad folk har för erfarenheter vad det gäller coustic's steg och basar. Det verkar inte vara något vanligt märke, man hör det sällan över huvud taget. Faktum är att jag inte hade hört talas om märket förens jag fick erbjudandet att köpa sakerna. Den stora frågan jag har är väl egentligen, tillhör coustic mitt, mellan eller högklass segmentet inom bilstereo.

Dela gärna med er om andra erfarenheter av coustic, gamla som nya. smile

Mvh Ludde

Coustics DR serie var riktigt bra när den kom, och står sig fortfarande. Deras AMP serier är inte lika vassa. 

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Speed FMK
849 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
okej smile låter ju iaf inte allt för dåligt hittills

Sök