2695
Sök

Ny koppling från skräptema

Large Cap
1 816 Inlägg
18 januari 2013
Nybergrobin skrev:
Westergren skrev:
Va precis i samma sits som dig för nån månad sedan! Blev också lockad av priset på biltema, men när jag fick höra av en bekant när han hade monterat en biltemakoppling så tog det en dag (normal körning) så va den slut. Började slira efter en dag alltså, i en vanlig 740 gl 116hk. Om allt gick rätt till vid monteringen har jag ingen aning om men det lät inte bra i mina öron att den blev slut efter en dag... Jag valde att köpa en från Meca, va rätt billigt där också. Tror jag betalade 1400-1500kr för ett helt "kit" (lamell, tryckplatta och urtrampningslager) dock utan centrumlager men det kostar inte många kronor (vanligt kullager). Upp till dig själv att avgöra valet, men jag skulle inte köpt biltemas koppling.

Det måste ha varit fel på montaget isf tongue  En feltema koppling håller bra länge vid normal körning. Sitter en biltemakoppling i min 740gl och den har funkat skitbra i 4-5 tusen mil nu iaf

Ja, antingen montaget eller så har han fått ett riktigt måndagsex till koppling smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 januari 2013
Man hittar märkeskopplingar (Sachs,LUK osv) på ebay.de för "Biltema-pris", inkl frakten!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

7 Inlägg
18 januari 2013
Jag har en Biltema koppling i min Ford Sierra å den slirar inte eller så.

2 415 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
blir att testa nästa vecka om kopplingen slirar eller inte. den skall monteras på en B230FK så får väl se.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

12 086 Inlägg
18 januari 2013
Mestred skrev:
det är inge fel på biltema det är samma tillverkare som dom dyrare företagen har bara att dom köper grejerna i sista sekunden eller när dom går i konkurs det är därför det är då billigt så den kan du köpa

Har du listat ut det där själv eller?

Pim_Pim
18 januari 2013
Det går nog bra.
Jag har bytt kopplingar på två 740 från Biltema och dom fungerar klockrent än idag trots en hel del "sparka koppling".

2 415 Inlägg
18 januari 2013
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
Det går nog bra.
Jag har bytt kopplingar på två 740 från Biltema och dom fungerar klockrent än idag trots en hel del "sparka koppling".

Det låter mycket bra.

många är ju så negativa mot biltemas saker.. men biltema har faktiskt vissa bra saker. men det blir väl o återkomma senare med svar

1 624 Inlägg
18 januari 2013
Germax skrev:
Mestred skrev:
det är inge fel på biltema det är samma tillverkare som dom dyrare företagen har bara att dom köper grejerna i sista sekunden eller när dom går i konkurs det är därför det är då billigt så den kan du köpa

Har du listat ut det där själv eller?

Då är han igång igen wink

2 400 Inlägg
19 januari 2013
Tryck_o_pys skrev:
Pim_Pim skrev:
Det går nog bra.

Det låter mycket bra.

många är ju så negativa mot biltemas saker.. men biltema har faktiskt vissa bra saker. men det blir väl o återkomma senare med svar

Har bränt väldigt mycket gummi med denna koppling men jag anser ändå att jag kör hyffsat lugnt tongue  Brukar aldrig slira onödigt eller så även om det blir vissa knyck när man ska bränna ^^

2 415 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Tryck_o_pys skrev:
Pim_Pim skrev:
Det går nog bra.

Det låter mycket bra.

Har bränt väldigt mycket gummi med denna koppling men jag anser ändå att jag kör hyffsat lugnt tongue  Brukar aldrig slira onödigt eller så även om det blir vissa knyck när man ska bränna ^^

låter ju posetivt iallafall smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
19 januari 2013
grejen med reservdelar är att beställaren väljer kvaliten

allt från billigare matrial till sämre kvalitetskontroll

så 2 produkter kan se exakt likdana ut fast ha olika kvalite och hållbarhet.

kan oxå vara så att dom tillverkas exakt likdant ut medans en beställare säger att om en grej skiljer mer än 0.1mm så ska dom inte ha den
medans nästa beställare beställer samma produkt men där kan det skilja 1mm
så blir så klart skillnad i kvaliten

så oavsätt om det är samma tillverkare så behöver det inte betyda att kvaliten är lika bra

testade biltema koppling i min uno som jag hade 00 och den slirade när jag försökte dra lite tungt smile

Kör fort så hinner inget hända...

Pim_Pim
19 januari 2013
Kan tillägga att vi invigde Biltema kopplingen med en bilkärra och en apatraktor efter utan problem, bettade rejält och fungerade klockrent.

Står dumt till så det är därför kultrycket blir högt, innan nån klagar på de. wink

http://i46.tinypic.com/2rw72p5.jpg

patrik89
19 januari 2013
Man ska kalla saker och ting för skräp, fast man inte har någon som helst information om ämnet. Men visst, det är coolt att vara inne och säga att biltema är skräp smile
Senast redigerat av patrik89 (19 januari 2013)

21 Inlägg
19 januari 2013
Har "feltema" koppling på min 945, b230fk med 0,8 i ladd, änsålänge går det att lägga lakrits på 2an och inga tendenser på att det slirar. Men därimot har en kompis samma grejer och det slirar.... Tror att det finns endel måndags-ex! Med andra ord lite som att spela på lotteri när man handlar på biltema!
Mvh Alfredzzon

689 Inlägg
19 januari 2013
Köpte en helt ny kopplingsats på volvo till min 740 turbo som jag laddade 1.2 bar med och den börja slira med en gång. Då måste volvos kopplingar va skräp dom med då? eller.....

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
19 januari 2013
patrik89 skrev:
Man ska kalla saker och ting för skräp, fast man inte har någon som helst information om ämnet. Men visst, det är coolt att vara inne och säga att biltema är skräp smile

man kan jhu basera mycket på erfarenheter.

så att säga att biltema grejer är som ett lotteri är nog inte helt fel att säga.
har dåliga och bra erfarenheter av deras grejer.
men den ojämna kvaliten gör att man försöker undvika saker så länge man kan.

sen har alla olika sätt att se kvalite

chansen att det är lika bra grejer som orginal finns helt klart ibland är det samma grejer i olika kartonger.
men inte alltid bara man är införstådd i det så är det upp till varje person att välja om man vill chansa eller inte.

tycker dock att kvaliten suger rent allmänt på reservdelar på reservdels företagen som mekonomen biltema mfl

kan jag så beställer jag online istället samma grejer för halva priset.

tex termostathus till min seat arosa med en 1.4liters Aex motor mekonomen skulle ha 440kr iof med termostat medans skruvat tog 28kr för samma del hade jag köpt en termostat hade den kostat 86kr

kvaliten är lika dålig/bra

så har man tid välj att handla på nätet det skiljer stora pengar

Kör fort så hinner inget hända...

2 415 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/150642_10151247567933757_1441764205_n.jpg
måndag kväll får ni hoppningsvis reda på om den funka eller inte.

Sök