21 januari 2013
Trådstartare
Har snart förbrukat min andra C-tek på 6 år. Vågar man köpa en ny idag eller är det samma dåliga kvalité på framförallt kablage?
Så fort det blir runt 0 grader eller kallare blir kablarna riktigt stela, vid -22 råkade jag knäcka elkabeln (220V) så det blev helt skalad.
okej om de varit utsatta för solljus år efter år men i en låda inomhus bör de hålla?
Har även fått ta bort snabbkopplingen på båda laddarna. En gång gick det nästan riktigt illa. Snabbkopplingarna blir så varma och smälter. Väldigt bristfällig kvalité, känns allt annat än gedigt. Första gången smälte det ner och blev en rykande plastklump innan jag han uppmärksamma. Den andra laddaren blev så varm i kopplingarna att man kunde skrapa bort plasten med fingrarna och gick sönder.
Har kopplat klämmorna direkt utan snabbkoppling och själva laddaren är ju bra tekniskt sett...
Har nu tejpat och lagat hela elkabeln. Tröttnat på att inte kunna linda upp kablen utan tänkte byta. Skruvar upp locket och inser att skruvarna inte skruvats upp utan det är plastfästet som gått sönder.
Så nu är inte bara kabeln heltejpad. Hela maskinen är ihoptejpad med undantag så man ser lysdioderna.
Vågar man köpa en ny C-tek eller ska man satsa på något med bättre kvalité? T.ex?
mvh
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg