Har haft en 2.4t å två t5 .Om man vill ha en kvick bil med tidigt laddtryck så är 2.4t underbar dock så är det ju en ganska liten snurra på den från början.Den du har i din 16t satt ju i dom äldre t5 bilarna å även 850R
Haft en t5 -94 med steg 3! automatare, rörde jävligt bra på sig! Men denna känns bara mer kvick! spec under 100km/h så känns denna som ett monster jämfört med gamla t5an!
Man kan få ut mer än 300hk på en16 de som säger annat pratar bara ren bullshit! Atms gammla steg 4 innehöll en 16T och då fick man ut 310hk.. och vi har fått ut ännu mer efter det..16T håller för mer än många tror..
Det första du bör göra är å bygga/köpa en riktig downpipe för utan den får man inte ut så mycket effekt.
Sen kan det bli så jävla dumt att avgaserna inte kommer ut ordentligt å då har du ingen ny renoverad motor längre utan snarare ett objekt inte bra om det blir mottryck vid turbon
2.5" downpipe räcker ju till 300 hästar på en R-motor så varför skulle de inte lira på hans motor ?
De är ju tryckskillanden mellan motor å downpipe som gör att turbon får jobba....
mottryck har du på alla turbomotorer, frågan är bara hur mycke. har du inget mottryck alls så, ja då kanske turbon börjar ladda bortåt varvstoppet.
En orginalmotor är byggd för att ha bra register.
den är byggd med liten turbo å höga mottryck för att turbon ska börja jobba tidigt.
samma avgashus han har funkar ju till över 300hästar.
Ja hans avgashus ja men hans downpipe är ju inte byggd för några 300hk finns ju en anledning till varför det blev en vinklad downpipe å dom tog bort den raka. Efter turbinen så ska man ha så lågt tryck som möjligt, därav t.ex stor downpipe.
De är fortfarande samma turbin på turbon, lite större avgashus. de är fortfarande turbinen som gör största stoppet.
att dp är vinklad tror jag med största sannolikhet är för att underlätta monteringen osv. svårare å haka på downpipe på ett rakt hus.
så jävla mycke större är varken 6an eller 7ans vinklade. dom har dock en finare radie ut ur huset istället för 90 grader direkt.
2.5" dp sitter de på R-bilarna å de lirar ju till i all fal 350hk... men sen finns de ju försäljningsknep också...
btw hade jag röda spridare på bilen! Att öka från 2½" till 3" ger ju lite mindre motstånd! därav kanske nån extra häst vid max belastning av turbon! Tror inte heller att det är någon märkvärt större skillnad på mottrycket mellan 2½" eller 3" vid dessa effekter! men om man skall få ut mera pulver är det bra om man inte en plugg i arslet!
Haha, ska gå igenom besiktningen oxo! Nu blire 7ans vinklade avgashus på bilen, 3" rostfritt från turbon och en racekat! Hoppas detta ger någon effekt ökning iom jag enbart gör detta för att få downpipen att passa mot turbon!
Dessa satans biljävlar! =P
Vad tror ni man kan plocka ut med 16t, 3" system, större spridare och chip samt dessa kammar jag har på bilen. tippar på 280ÄRLIGA hästar!
Haha, ska gå igenom besiktningen oxo! Nu blire 7ans vinklade avgashus på bilen, 3" rostfritt från turbon och en racekat! Hoppas detta ger någon effekt ökning iom jag enbart gör detta för att få downpipen att passa mot turbon!
Dessa satans biljävlar! =P
Vad tror ni man kan plocka ut med 16t, 3" system, större spridare och chip samt dessa kammar jag har på bilen. tippar på 280ÄRLIGA hästar!
R spridare är väl "bolt on" på dessa vit femmor?
Kan nog vara en ganska bra uppskattning bästa är ju å bänka när man är klar
yes dom är bolt on men skulle rekommendera dom ljusblå spridarna till din setup dom blir perfekta.
Haha, ska gå igenom besiktningen oxo! Nu blire 7ans vinklade avgashus på bilen, 3" rostfritt från turbon och en racekat! Hoppas detta ger någon effekt ökning iom jag enbart gör detta för att få downpipen att passa mot turbon!
Dessa satans biljävlar! =P
Vad tror ni man kan plocka ut med 16t, 3" system, större spridare och chip samt dessa kammar jag har på bilen. tippar på 280ÄRLIGA hästar!
R spridare är väl "bolt on" på dessa vit femmor?
Med chip vette fan... Men med mappning. lätt 300 !
Haha, ska gå igenom besiktningen oxo! Nu blire 7ans vinklade avgashus på bilen, 3" rostfritt från turbon och en racekat! Hoppas detta ger någon effekt ökning iom jag enbart gör detta för att få downpipen att passa mot turbon!
Dessa satans biljävlar! =P
Vad tror ni man kan plocka ut med 16t, 3" system, större spridare och chip samt dessa kammar jag har på bilen. tippar på 280ÄRLIGA hästar!
R spridare är väl "bolt on" på dessa vit femmor?
Kan nog vara en ganska bra uppskattning bästa är ju å bänka när man är klar
yes dom är bolt on men skulle rekommendera dom ljusblå spridarna till din setup dom blir perfekta.
Haha, ska gå igenom besiktningen oxo! Nu blire 7ans vinklade avgashus på bilen, 3" rostfritt från turbon och en racekat! Hoppas detta ger någon effekt ökning iom jag enbart gör detta för att få downpipen att passa mot turbon!
Dessa satans biljävlar! =P
Vad tror ni man kan plocka ut med 16t, 3" system, större spridare och chip samt dessa kammar jag har på bilen. tippar på 280ÄRLIGA hästar!
R spridare är väl "bolt on" på dessa vit femmor?
Med chip vette fan... Men med mappning. lätt 300 !
Ja, det kanske är mer passande! Marco på MTE får styra upp styrningen ist för chip! Dock blir detta tidigast juni!
Fan med 300 ärliga kommer fanskapet att röra på sig!
Ah, större behöver man fan inte! 391cc levererar nog med soppa för 300hk! Vill bara undvika spikningar! Så kan vara väl investerad tusing o handla spridare!
Haha, ska gå igenom besiktningen oxo! Nu blire 7ans vinklade avgashus på bilen, 3" rostfritt från turbon och en racekat! Hoppas detta ger någon effekt ökning iom jag enbart gör detta för att få downpipen att passa mot turbon!
Dessa satans biljävlar! =P
Vad tror ni man kan plocka ut med 16t, 3" system, större spridare och chip samt dessa kammar jag har på bilen. tippar på 280ÄRLIGA hästar!
R spridare är väl "bolt on" på dessa vit femmor?
Med chip vette fan... Men med mappning. lätt 300 !
Ja, det kanske är mer passande! Marco på MTE får styra upp styrningen ist för chip! Dock blir detta tidigast juni!
Fan med 300 ärliga kommer fanskapet att röra på sig!
Med chip vette fan... Men med mappning. lätt 300 !
Ja, det kanske är mer passande! Marco på MTE får styra upp styrningen ist för chip! Dock blir detta tidigast juni!
Fan med 300 ärliga kommer fanskapet att röra på sig!
Ja han vet vad han gör iaf
Japp, polaren har garaget brevid han. Han provkörde denna bil i somras... han tyckte den var ok, men att det fanns lite mer att hämta! Antar hänger på mappning + att turbon får flåsa ut ordentligt!