2988
Sök

volvo 740 overdrive problem

34 Inlägg
8 februari 2009
Tack för alla svar!

Tror mest på det där med oringarna. Eftersom reläet klickar bör det ju inte vara det tycker jag? Kanske ska kolla solenoiden också.

Vilka packboxar är det bi snackar om?: http://i39.tinypic.com/ionghh.jpg

54 Inlägg
9 februari 2009
Va Packboxar-oringar i min låda iaf.. Orkar inte se på den där bilden eftersom det inte är någon lista på vad allt är/heter, är du någolunda kunnig så är det inga problem och byta.

31 Inlägg
4 oktober 2009
Hejsan ja undrar om du har fått ordning på overdriven ?
Ja har exakt samma fel som dig och skulle va snällt om du kunde skriva va de va för fel på din..
Ja är tvungen att köra i 130 för att 5 ska hoppa i :S
blir svin förbanad

2 Inlägg
1 juli 2012
Skall de vara stömm upp till kablarna i växelspaken? För de händer absolut ingenting när man trycker på knappen, inte ens lampan tänds. olja ska jag fylla på men tycker ändå att lampan borde tändas

"Go wide or go home"
44 Inlägg
22 januari 2013
Lysten denna tråd

Har problem med overdriven på min 940-92
Overdriven går bara i när motorn kommit upp i temp och då får man trycka spaken rätt hårt åt höger för man ska kunna få i den, sen måste man sitta o hålla spaken åt höger när man väl fått i den annars hoppar den ur igen.

Men det är absolut inga problem när bilen är helt varm när man åkt typ en mil eller två.

Nån som har nått tips?

Nissan 200sx s13 ls1 V8

Hemmapul AB
195 Inlägg
22 januari 2013
kan va din jord kontakt som inte funkar som den ska. den sitter i v-lådan typ som den till backljuset.

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

Hemmapul AB
195 Inlägg
22 januari 2013
Anledningen till att jag tittade in i denna tråden är för att jag har oxå problem med min M46 växellåda. dock slirar den i 3:an 4:an vid gaspådrag. jag märker de mest när bilen är "kall". Ju "varmare" längre jag kör ju mindre gör den de känns de som. jag provade byta olja i lådan idag och slog då i ATF typ F-G olja (automatlåds olja)

är de rätt olja?
är där nån packning som går sönder om man provar ta ut filtert och rengör detta?
går det att rengöra filtert?
eller man ska bara byta låda och hoppas den håller bättre. för jag läste i nått forum att detta va ett vanligt fel på M46 då man börja plocka 220+HK

MVH Anderz

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

Sök