3061
Sök

2008 års kia sorento 2,5 turbo diesel

2 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Hjälp mig någon som kan. Kian läkte lite olja under och lämnade in den för rep. Dom sa att det var kompression i vevhuset och det var felet. Efter dom tagit isär bilen säger dom att motorn är slut. Är detta möjligt? Har kört lugnt och städat med den och varit mycket noga med servicen på den. Tacksam för svar

59 Inlägg
22 januari 2013
Hur långt har den gått? Har du ingen maskinskadeförsäkring som täcker detta?

6 629 Inlägg
22 januari 2013
jena666 skrev:
Hjälp mig någon som kan. Kian läkte lite olja under och lämnade in den för rep. Dom sa att det var kompression i vevhuset och det var felet. Efter dom tagit isär bilen säger dom att motorn är slut. Är detta möjligt? Har kört lugnt och städat med den och varit mycket noga med servicen på den. Tacksam för svar

Om motorn börja läcka olja är det dessvärre kundens ansvar enligt Kia att hålla koll på oljan (Vilket är förståeligt ändå), Kia täcker inte motorras om oljenivån inte sköts.

Är bilen nyservad borde du kontakta den verkstaden.

De/Dem

2 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
kian har gått 15800 km. Har varit noga och då menar jag nooga med service och underhåll på bilen. Ska inte dom som servar bilen se om det läker eller fuktar olja eller andra vätskor vid eventuella läckage? Om så är fallet bör dom inte upplysa mig om detta? Jag menar det heter ju service. Mvh

Sök