3943
Sök

Automatkonvertera en mauell databox på v40 fas1

17 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
hej. har en v40 automat som databoxen va kass. hade en donatorbil fast med manuell låda. jag undrar ifall man kan få den manuella databoxen att lira med automaten?

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 januari 2013
lillcalle skrev:
hej. har en v40 automat som databoxen va kass. hade en donatorbil fast med manuell låda. jag undrar ifall man kan få den manuella databoxen att lira med automaten?

Motorn kommer inte starta om du inte flyttar med imobilizer samt nyckel från "nya" bilden.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

17 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Har bytt allt så den gå igång men den lira inte med automat lådan riktigt. Går det att mappa in automat funktionerna?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2013
lillcalle skrev:
Har bytt allt så den gå igång men den lira inte med automat lådan riktigt. Går det att mappa in automat funktionerna?

Om det skulle vara möjligt kostar den mer än det smakar låter som något ingen gjort innan, är nog bättre att leta efter  en databox från en automat och slippa strulet.

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 januari 2013
MeloveGolf skrev:
lillcalle skrev:

Om det skulle vara möjligt kostar den mer än det smakar låter som något ingen gjort innan, är nog bättre att leta efter  en databox från en automat och slippa strulet.

Tror det finns något som heter TCM, men vet inte alls hur den ser ut eller fungerar.  Jag har sålt ett tiotal manuellkonverteringar till staterna och då snackar dem om TCM, men det är liksom på andra håller dem byter.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök