Tjena, jag behöver byta slangarna som går mellan bränslehuvudet och spridarna på mitt K-jet sprut.
går det bra att sätta slangar i samma tjocklek hela vägen från bränslehuvudet fram till spridarna? original sitter det ju slang första biten som sedan går över i grymt tunna rör. jag tänker mer på om det ska vara så för att det ska hållas rätt tryck i systemet och då kanske det blir fel tryck om man sätter slang i samma dimension hela vägen?
Förövrigt är det en B21et motor det handlar om, ifall det har betydelse
om jag inte minns fel så är det plastslang innanför gummislangen. men jag skulle inte sätta dit nån vanlig slang med slangklämmor. åk till typ hydroscand eller liknande och pressa nya slangar istället.
jo det stämmer bra att det går en plastslang innanför, men den plastslangen är också större än rören.. Nej tanken var att låta hydroscand pressa nya slangar till mig, vill bara veta ifall det går bra att sätta med samma dimension hela vägen
jo det stämmer bra att det går en plastslang innanför, men den plastslangen är också större än rören.. Nej tanken var att låta hydroscand pressa nya slangar till mig, vill bara veta ifall det går bra att sätta med samma dimension hela vägen
vet inte hur jag klistar in bilder här i forumet, men kolla på min sida, där har jag gjort nya slangar hos hydroscand sök på Volvo 244 turbo "usa edition" (1984) finns längst ner till höger
Om du tittar längst ner till höger när du har klickat på bilden så finns det ett fönster med länkar, kopiera den första länken och bara klistra in så får du dit bilden.
hmm det var så jag bad hydroscand göra mina slangar, alltså att bara byta ut de pressade slangarna mellan sprutet och "rören". men det var inget dom kunde hjälpa mig med!??! det var därför jag jag gjorde denna tråden för att se om jag kunde köra bara slang hela vägen