2157
Sök

Regga 740 med t5a

513 Inlägg
30 januari 2013
Piratstikin skrev:
Melin82 skrev:
Står just nu och väger lite emot att fixa en bmw låda till 240. Kör med rödblockare men det spelar ju ingen roll då varken 240 eller 740 kör hydralisk koppling.
Vet inte hur jag ska göra, har så många saker man vill fixa så som 16v osv

B30 eller? hade en 164 med 160 hästars motorn lite vässad så runt 200 kanske, mitt livs största misstag at sälja den sad Men visst finns det mycket att göra om man vill. Men jo..

Fixa hydralisk koppling var ju inge svårt.. finns ju på bromsvätskeburken ett "uttag" för just detta fast som ofta är oöppnat, bara nypa av, på med stålomstunnen slang ner till den där.. vad heter den nu då? den där "pinnen" som trycks in för att koppla? sen fungerar det. var ju hur simpelt som helst kom jag ihåg nu ju smile

Har för tillfället en 242 -75 som ska få ärva den motor som för tillfället sitter i en 244 -83.
Har fått den reggad med en b230 fk med lite små kul grejer på, bur, riktigt diffad axel, megasquirt.
Men 244 får leva bus liv nu tills det blir 16v turbo i 242. Har toppen liggandes men har även en massa rost som ska bort så just nu är karossen prioriterad.

Sök