3580
Sök

Vänsterblinkers blinkar konstigt.

21 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
hej !  bilen va med om en vandalisering en kväll då någon hade sparkat sönder kjolpaket fram o dragit  av de så vänsterblinkers   sladdarna slets av.  o nu vet ja knappt hur de ska va kopplat. när jag kollar på högra sidan är de annorlunda kopplat.   men ja kopplade in som ja trodde.  allt blinkar o funkar .. o ja har bytt lampan. men den lyser ändå inte lika starkt !!!de finns två såna där  trådar i lampan som kan lysa.  en stor o en liten... på högra blinkers  blinkar den lilla tråden JÄTTE STARKT. o vänstra sidan där vandaliseringen ägt rum   blinkar den stora tråden fast rätt så svagt.....de kommer antagligen ej godkännas i besiktningen.... de sjuka är att trycker ja in lampan åt fel håll så den ej kan fastna i fästena så blinkar den starkt ... o alllt e likadant på båda blinkers.!!  men sätter ja i den rätt så  blinkar den stora tråden  svagt.   kaos o mindfuck. fattar ej hur ja ska koppla annorlunda. någon som har nåt blinkerskopplingsschema ?

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
2 februari 2013
Du får skifta de två matningskablarna.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

21 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
hur menar du:O? har bytt massa hit o dit o de blir ingen skillnad^^ vadå känner du igen felet?  allt funkar ju bara fel Tråd i lampan som blinkar^^ vilka e  matningskablarna:O

21 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
är riktigt noob på de här så sorry

835 Inlägg
2 februari 2013
Svart kabel ska sitta i stift 2, grön/blå kabel i stift 1 och grön/vit kabel i stift 3.
Sitter jordkabeln (svart) i fel stift, om jordkabeln har dålig kontakt så kan du få detta fel, likaså om grön/blå och grön/vit sitter fel.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

21 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
fan va schyst!  ska ner o kolla på det nu. när du menar stiften, menar du i den där svarta grejen lampan sitter i?

835 Inlägg
2 februari 2013
Där kablarna går in i lamphållaren så bör det finnas siffermärkningar på huset, det borde t.o.m sitta ett kontaktstycke där och i så fall så bör den vara märkt med siffror för identifikation.
Annars så får du ta kort på båda sidors blinkerslyktors baksidor och lägga upp här.
Alcoglory skrev:
fan va schyst!  ska ner o kolla på det nu. när du menar stiften, menar du i den där svarta grejen lampan sitter i?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

21 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
aah jag skall kolla vad jag kan göra först! tack för hjälpen! lägger upp bilder om jag ej får ihop det! tusen tack !big_smile

Sök