Egentligen allihop men bör räcka med huvudmunstycket som i det papperna du hittat heter "bränslehuvudsystem
-bränslemunstycke"
Detta munstycke måste du mäta storleken på ifall du tänkt borra. Det brukar vara lite olika märkning på storlekar på olika märken av förgasare, vissa märker munstyckesstorleken i flöde (om jag inte missminner mig) och vissa märker storleken på hålets diameter.
Om dina munstycken är märkta på hålets diameter så är 1a stegets huvudmunstycke 0,8mm och 2a stegets huvudmunstycke 1,0mm. Om det är märkt i flöde, ja då behöver du mätnålar för att mäta diametern på munstycket så du sedan kan hitta en lämplig borr. (Om du inte köper nya munstycken i lämplig storlek).
Möjligtvis även tomgångsmunstycket för att få till en bra tomgång och lite lättare kallstart. Och om jag tolkat det rätt så är detta munstycke även till accelerationsanrikningen på det spjället som öppnar först.
Och 2:a stegets övergångssystem bör då vara accelerationtillskottsmunstycket på det andra spjället som öppnar senare än det första. Detta munstycke är nog inte så jätteviktigt att byta till större/borra upp.
Men vill du få motorn att gå riktigt bra så bör man byta alla munstycken, det är bara att det kan vara lite krångligt då det inte är säkert att man behöver fullt 30% mera flöde genom tomgångs och acctillskottsmunstyckena.
Senast redigerat av simlar (12 februari 2013)