Passat! Problem med temperaturen! samt oljelampan tänds

audi18tq Snickaren
14 februari 2013 · 148 Inlägg

Hej har en passat 1.9tdi 00  och har ett problem med min bil det är näligen så att temperaturvisaren i panelen hoppar i grader!!  från 30 - 90  och olika under körningen men efter en stund!!

Har bytt enl mekanikern  termostat till mekonomens sedan till en annan och en annan till och problemet finns fortfarande kvar!!

Likadant!!

Någon som vet ?

Vilken del, eller mätare skall jag byta nu ? någon som har länk till den ?
Mvh


Samt så tänds oljelampan innan man startar bilen!!

Men sen försvinner det!!
Har tagit ut oljenivåmätaren den som sitter under oljedunken i bilen och tvättat med sprit och blåst rent sen har jag  satt in den igen utan resultat!!

Vad skall jag ge mig på nu ?



Mvh

N00B :D Dont fuck with me just help me :P
Audi A4 1.8 Turbo Quattro "A Red Eagle 4" (2001)
LocKtar Herr
14 februari 2013 · 1 722 Inlägg

Kanske är någon lödning i panelen som glappar ang tempmätarn?

oljetryckslampan ska lysa när du sätter på tändningen, den och många andra lampor lyser också tills du vrider på starten, då går bilens dator igenom alla system systematiskt för att se fall något fallerar.. lyser oljetryckslampan under körning så är det fort som tusan att stänga av bilen.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
GasGlad1337
14 februari 2013 · 460 Inlägg

audi18tq skrev:
Hej har en passat 1.9tdi 00  och har ett problem med min bil det är näligen så att temperaturvisaren i panelen hoppar i grader!!  från 30 - 90  och olika under körningen men efter en stund!!

Har bytt enl mekanikern  termostat till mekonomens sedan till en annan och en annan till och problemet finns fortfarande kvar!!

Likadant!!

Någon som vet ?

Vilken del, eller mätare skall jag byta nu ? någon som har länk till den ?
Mvh


Samt så tänds oljelampan innan man startar bilen!!

Men sen försvinner det!!
Har tagit ut oljenivåmätaren den som sitter under oljedunken i bilen och tvättat med sprit och blåst rent sen har jag  satt in den igen utan resultat!!

Vad skall jag ge mig på nu ?



Mvh

Oljelampan släcks när man får upp oljetrycket, vilken bil tänds inte oljelampan på innan man startar?

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang