3604
Sök

Frakta bil från Sverige till USA, någon som vet pris?

Hypno
28 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Hej

Som topic lyder skulle jag vilja veta om det finns någon smart där ute som vet
vad det kan kosta att frakta en bil från Sverige till USA på ett ungefär?
Jag har sökt på google osv men hittar bara från USA till Sverige.
Borde det ligga i samma prisklass eller tror ni det är dyrare.

MvH

Hypno, over 'n out

1 938 Inlägg
14 februari 2013
Ring ett fraktbolag imorgon, du lär skeppa den i en kontainer och kontainerns vikt är det avgörande ihop med vilket bolag du fraktar med, dessutom har dom nog olika frakttider, ju sämre krav på tiden desto billigare mot t.ex express som kostar arsle.
Om du skall t.ex flyga bilen  till usa lär du lägga en årslön eller något, det kostar det massvis.

KHRacing
14 februari 2013
Glesmark skrev:
Ring ett fraktbolag imorgon, du lär skeppa den i en kontainer och kontainerns vikt är det avgörande ihop med vilket bolag du fraktar med, dessutom har dom nog olika frakttider, ju sämre krav på tiden desto billigare mot t.ex express som kostar arsle.
Om du skall t.ex flyga bilen  till usa lär du lägga en årslön eller något, det kostar det massvis.

Container är dyrare än lös plats om man skall ha det på en exakt tid.

Flyga kostar runt 50 000.. inte farligt alls. det värsta med att flyga är att ALLA vätskor skall tömmas först.

www.nordtrafik.se , ligger i GBG

1 067 Inlägg
14 februari 2013
Är du rädd om den så frakta i container..   Ro Ro funkar sådär..  Kan försvinna delar och de kör ofta skiten ur dem i hamnarna. 

Varför ska du skeppa till USA?   Tävla?   Inte helt lätt att importera bilar till USA om de är nyare än 25år..

Hypno
28 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
Hool skrev:
Är du rädd om den så frakta i container..   Ro Ro funkar sådär..  Kan försvinna delar och de kör ofta skiten ur dem i hamnarna. 

Varför ska du skeppa till USA?   Tävla?   Inte helt lätt att importera bilar till USA om de är nyare än 25år..

Ja isf skulle det få bli container. Men jag har också hört att de inte alltid är så rädda om bilarna när de skeppas i container. Och att de kör med bilen i hamnen och frestar den exempelvis skulle för mig vara helt jävla oacceptabelt.
Därför vill man ju helst vara med både när de låser in bilen i containern och när den rullas ut. Känns som man har mest koll då. Vet dock inte om det är något man får? Anledningen till att jag ska skeppa min bil dit senare är för jag ska flytta dit och då vill jag hellre ta min bil med mig än att köpa en där. Vilket för mig känns bäst och billigast om jag inte köper en gammal sliten skitbil när jag är där men det är inget jag är speciellt intresserad av.

Jag måste tacka för de svar jag fått av er alla här.

MvH

Hypno, over 'n out

Sök