3756
Sök

Krängningshämmare till Evo 3

10 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Som sagt så har jag en Evo 3:a som jag besiktigade idag och fick en 2:a på höger fram krängningshämmare.
Någon som vet en bra sida som säljer sånna?

149 Inlägg
13 februari 2013
Karppinen skrev:
Som sagt så har jag en Evo 3:a som jag besiktigade idag och fick en 2:a på höger fram krängningshämmare.

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/mitsu … -4-10.html

varsågod smile

#SwedenRing

10 Inlägg
KHRacing
13 februari 2013
Karppinen skrev:

Är du 100% på att det var KRÄNGNINGSHÄMMAREN som var trasig då & inte att det bara är stabilisatorstaget på ena sidan ?

detta brukar ibland knippas ihop med krängaren.

dessa finns på Biltema isf, samma som Volvo S40 exempelvis

10 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Är inte 100% säker.
För det var farsan som var och besiktiga den åt mig och dom sa att det var krängningshämmaren som var kass.

KHRacing
14 februari 2013
vad står det på pappret då exakt ?

jag har aldrig hört talas om en krängare som går av. men det har säkert hänt på nån sorts bil. brukar vaa stabilisatorstagen som knäcks eller rostar av.

Fri fart för ett fritt folk!
14 137 Inlägg
14 februari 2013
KHRacing skrev:
vad står det på pappret då exakt ?

jag har aldrig hört talas om en krängare som går av. men det har säkert hänt på nån sorts bil. brukar vaa stabilisatorstagen som knäcks eller rostar av.

faktist fått 2:A på att krängarn var av bak.

roligaste var att se minen på gubben vid ombes han stog och lös i säkert 2-3min sen frågade han om jag tagit bort krängaren. och det hade jag den låg i skuffen smile
en 2:a mindre för kränignshämmare behöver man ej ha smile men den får inte vara trasig om den sitter där

Kör fort så hinner inget hända...

10 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
på pappret står det att den är av.
tydligen hade dom letat efter krängarn länge innan dom konstaterade att den var helt väck.

KHRacing
15 februari 2013
Karppinen skrev:
på pappret står det att den är av.
tydligen hade dom letat efter krängarn länge innan dom konstaterade att den var helt väck.

Helt väck (ingen krängare under bilen) - eller - Defekt/knäckt ?

Finns inga lagkrav på att köra utan.

Jag plockade bort min bakre på civic´n då fästena upp i karossen var sönderrostade.
de sade inget som helst om det & jag påpekade det även.

KHRacing
15 februari 2013
Tittade en gång till på din text i första inlägget - där har du ju faktiskt skrivit - HÖGER FRAM.

då är det stabilisatorstaget som är av - inte krängningshämmaren :-)

Köp två nya "universal" på Biltema & släng bit.

10 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Okej ärligt talat så har jag inte en aning själv för har inte haft möjlighet att kolla undertill än.
Men som i papprena så står det krängningshämmare höger fram brusten.
alltså den är helt väck.

Sök