Är så att jag har en b230FK som jag hade tänk att köpa bränsle chip till att börja med. Skillnaden mellan FK och FT ska ju bara vara wastegaten om jag har fattat det hela rätt, så vad är då skillnaden mellan chippen till FK och FT? Om jag uppgraderar wastegaten till en ställbar och ställer upp den till FK'ns 0,6 i ladd; ska jag då köpa FK chippet?
Suttit och grubblat och sökt på detta en stund nu och tänkte att jag slår till att fråga med risk att låta dum!
Va precis i samma "sits" som dig för några år sedan med min 940 ltt.
Det som skiljer är tryckklockan. Lättryckaren laddar 0,3 bar och fulltryckaren 0,6 bar.
Gör så här, köp ett chip från te.x BSR ( http://sv.bsr.se/products/5007994/ ) tillsammans med en ställbar (1,2 bar) tryckklocka ( http://sv.bsr.se/products/521012/ ) så byter du chippet i styrboxen, går fort och är enkelt att göra själv. Sitter bakom plasten på sidan (utåt så att säga) där man har fötterna på passargerarsidan. Sen byter du tryckklockan och ställer in den så att den laddar ca 1,1 bar. Då har du en rolig bil.
När jag gjorde detta så köpte jag även 3" helsystem med racekat från JT och körde jämt med en S6 2.2t från 50 till 150 cirkus, så det är ju en rolig referens