vars ska jag koppla in strömmen? hur ser jag att den är fungerande när jag gjort det? tack för tipset !
finns en kontakt vid själva abs motorn (röd/svart kabel) ta bort kabeln och koppla + från batteriet och minus givetvis. sen duttar du på stiften, se att du duttar på rätt stift, dvs + till+ du hör när den går.
ja alltså vi har tagi lös den och en bekant lödde om alla ställen, stoppa i testa, när man passerar ca 20km/h tänds abs/stc, sen köpte jag en ny, hände exakt samma. lenken under är den jag köpte, och den matchade orginal nummret från volvo.
Min svärmor hade samma fel på sin S60 -01 och där var det pumpmotorn som gett upp. Provade flera boxar i den och samma fel varje gång. Ibland tändes inte lampan direkt utan först när ABS/STC-skulle jobba.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Fan Andersson har du inte sagt nå har jag kunnat kolla den på firman! Låter som att abs ringen är pajj, vet dock inte om den är ett och samma med drivaxeln.. hyundai har då så man kan byta dom separat, och därav tendenserar dom att spricka/gå av ibland och då märks problemet först vid körning när givaren ser att gapet blir för stort/ att ringen expanderar lite mer
jag öppnade upp och kikade på ringen men den var reko=) det var en säkring som saknades! jag har aldrig rört dom säkringarna så antar att det var verkstan som glömde sätta tillbaka den åxå