25 februari 2013
Trådstartare
Hej biltokiga vänner! Behöver hjälp då jag ej äger en handbok till bilen!
Har ett problem med min passat, när jag körde hem i förrgår började oljelampan blinka och slutade aldrig(Blinkar konstant). Körde dom sista 100 meterna till parkeringen och stängde av bilen fort. Har ni någon aning om vad det kan vara? Kollade stickan och oljenivån var OK. Såg inte en droppe olja under bilen så jag har en känsla att det är oljetrycket den varnar för(?).
Hade lös oljekylaren eller vad den kallas (där man sätter fast filtret) för en månad sen och bytte o-ringen då den gick sönder och spolade ut all olja. Rengjorde vevhusventilationen i samband med det och bytte t-koppling, en slang och plaströret som sitter där.
Om det är oljetrycket, ska jag prova byta oljetrycksgivaren först? Kan det vara givaren? Om det nu är oljesilen som är igentäppt så lämnar jag in på verkstad så får dom byta hela oljepumpen, det är väl lika bra när dom ändå har lös tråget. Har bokat en pump redan utifall att. Det är lite panik med att få igång bilen, har besiktning om en vecka och bilen används flitigt varje dag. Hoppas ni förstod vad jag menade med min virriga text!
Tack på förhand.
//Aldrig-ägt-en-vw-förut