2517
Sök

Mitsubishi galant camber?

eparaggare
8 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
#1
halloj! har fått erbjudande å köpa en mitsubishi galant -90 23000mil för 900 spänn.
felet på den är att högerframdäck sliter snet, den sliter mer på utsidan. jag tolkar det som felaktig cambervinkel, men det kanske är nåt annat fel? hur ställer man in cambervinkeln på denna bil?
den ska besiktigas om en månad, om jag fixar cambern tror ni att detta kan vara en lönsam affär? jag planerar alltså att sälja för nåra extra tusingar så fort den är fixad

217 Inlägg
5 april 2007
#2
lätt värt ifall den inte är välldigt skabbig!

eparaggare
8 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
#3
jeepe skrev:
lätt värt ifall den inte är välldigt skabbig!
mm kanske fast jag vill ju inte ha den själv bara fixa cambern o sen sälja den
och den är itne skabbig, lite av den där rostbruna färgen börjar komma på några få ställen typ skärmkanten o nåt sånt
Senast redigerat av fribbelito (5 april 2007)

550 Inlägg
5 april 2007
#4
Det är inte cambern som e problemet. Det är Toe vinkeln.


eparaggare
8 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
#5
The_Dude skrev:
Det är inte cambern som e problemet. Det är Toe vinkeln.
säker? toe in är väl lättare att justera än camber? sitter det inte en gänganordning nånstans på högra styrstaget?

550 Inlägg
6 april 2007
#6
Man måste ha en Fyrhjulsmätare för att kunna ställa Toe. Kör in till nån Däckakrängare så bör dom kunna ställa den till dig.


eparaggare
8 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
#7
The_Dude skrev:
Man måste ha en Fyrhjulsmätare för att kunna ställa Toe. Kör in till nån Däckakrängare så bör dom kunna ställa den till dig.
ok. brukar skroten ha fyhjulsmätare? eller måste man åka till en däckverkstad? och vad kommer det kosta?
Senast redigerat av fribbelito (6 april 2007)


Sök