4070
Sök

Trött på tickande vakuumpump V70 TDI.

257 Inlägg
1 mars 2013
Trådstartare
#1
Hej allesammans.

Tänkte höra om det är så någon/några har en bra lösning på min jä**a vakuumpump.
Blir snart vansinnig och hade hälst velat slippa byta både pumpen och kamaxeln.
Någon bra lösning???
Har funderat på om man skulle plockat bort möget och satt dit en elektrisk pump istället men då kommer genast nästa problem.
Vad ska man ha för pump och hur kraftig ska den vara??? Ska man ha en vakuumreserv eller räcker det med pumpen själv???
Tacksam för alla svar och kolla gärna in bilen också.

www.garaget.org/zyd

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262681

Mvh Jonas.
Senast redigerat av zyd (1 mars 2013)


1 313 Inlägg
1 mars 2013
#2
zyd skrev:
Hej allesammans.

Tänkte höra om det är så någon/några har en bra lösning på min jä**a vakuumpump.
Blir snart vansinnig och hade hälst velat slippa byta både pumpen och kamaxeln.
Någon bra lösning???
Har funderat på om man skulle plockat bort möget och satt dit en elektrisk pump istället men då kommer genast nästa problem.
Vad ska man ha för pump och hur kraftig ska den vara??? Ska man ha en vakuumreserv eller räcker det med pumpen själv???
Tacksam för alla svar och kolla gärna in bilen också.

www.garaget.org/zyd

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262681

Mvh Jonas.

Ta ett sandpapper och rugga upp den blanka ytan som blir på stiftet som tar i kamaxeln själva tryckaren eller vad man ska kalla det, brukar räcka för att få tyst på det där störsamma ljudet!
Senast redigerat av Volvofarfar (1 mars 2013)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

257 Inlägg
1 mars 2013
Trådstartare
#3
Volvofarfar skrev:
zyd skrev:
Hej allesammans.

Tänkte höra om det är så någon/några har en bra lösning på min jä**a vakuumpump.
Blir snart vansinnig och hade hälst velat slippa byta både pumpen och kamaxeln.
Någon bra lösning???
Har funderat på om man skulle plockat bort möget och satt dit en elektrisk pump istället men då kommer genast nästa problem.
Vad ska man ha för pump och hur kraftig ska den vara??? Ska man ha en vakuumreserv eller räcker det med pumpen själv???
Tacksam för alla svar och kolla gärna in bilen också.

www.garaget.org/zyd

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262681

Mvh Jonas.

Ta ett sandpapper och rugga upp den blanka ytan som blir på stiftet som tar i kamaxeln själva tryckaren eller vad man ska kalla det, brukar räcka för att få tyst på det där störsamma ljudet!

Ok så det ska räcka alltså??? Som jag har förstått det så blir det knacket när stiftet på pumpen och nocken på kammen blir för slitna så det blir glapp mellan dom typ.
Men tack ska definitivt prova detta


633 Inlägg
1 mars 2013
#4
lika bra o byta troligtvis ser kammen ut som slös altså nerkörd varför inte lägga 1000kr på friska grejer bara


257 Inlägg
1 mars 2013
Trådstartare
#5
Vw-Andreas skrev:
lika bra o byta troligtvis ser kammen ut som slös altså nerkörd varför inte lägga 1000kr på friska grejer bara

Fixar du det för 1000 kr så gärna.


9 Inlägg
2 mars 2013
#6
de är väl en diesel? bara å leva med de om du inte byter grejerna. Annars kanske du skulle fundera på en bensinare

som man bäddar får man ligga


Sök