2594
Sök

Bmw e39 528i 1999 motorlampa?

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
8 mars 2013
kimme_94 skrev:
okej, men finns det alltså koder fast inget lyser?
VArt kan man göra detta för en billig peng? alt köpa någon hyfsad utrustning själv? vissa tar väl 500-1000 kr bara du rullar in skiten..

Ja felkoderna finns fortfarande lagrade till man tar bort dom:-) jag hade gärna gjort det gratis, men du bor ju en bit bort:-/
De är carsoft eller Inpa på ebay eller tradera då som vi skrev om tidigare i tråden.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

137 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
okej, får väl ta hem sånt då big_smile men det är inte akut om de nu är kamaxelgivare tex? ingen verkstad lär ju ha öppet imorgon..

2 011 Inlägg
8 mars 2013
Ang rycken: Byt stiften också för du vet inte hur långt de gått eller vad för märke på dem som sitter i.
Har du möjlighet hade jag även mätt batteriet, så du vet om det är friskt och ger som det ska.

Ang olje val, tycker jag är kanon. Kör själv med den och gjort c:a 30000 mil. Aldrig haft strul med olje drickande eller dylikt.
Senast redigerat av Clintan66 (8 mars 2013)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

137 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
jo det var det jag hittade big_smile läste gott om den så fick bli den!

Stiften ska jag nog köpa, ska bara hitta något bra och inte för dyrt helst. multimetern ligger i bakluckan så kan mäta på det imorgon big_smile

Men vill ha koden så jag kan beställa hem ev givare..

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
8 mars 2013
kimme_94 skrev:
jo det var det jag hittade big_smile läste gott om den så fick bli den!

Stiften ska jag nog köpa, ska bara hitta något bra och inte för dyrt helst. multimetern ligger i bakluckan så kan mäta på det imorgon big_smile

Men vill ha koden så jag kan beställa hem ev givare..

Hittade inte heller så billiga stift till din årsmodell när jag kollade nu tyvärr:/
Det går ju inte säga med säkerhet att det inte är skadligt för motorn när man inte vet vad det är. Det är ju dumt o chansa.
Men efter som motorlampan inte lyser nu så "ska" det ju vara lugnt o köra med den.
Tar dom mer än 600kr för en läsning så blir de ju fan billigare att åka hit:-p

Nu VET jag ju inte hur kvaliten är på biltema oljorna idag. De bara känns fel:-P

2 011 Inlägg
8 mars 2013
Senast redigerat av Clintan66 (8 mars 2013)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

137 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Kan ev få det gratis/billigt på en verkstad jag praktiserade på big_smile  vart bor du då? smile

Biltemaolja funkar nog fint, men bättre filter e ju bra!

137 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Sådär, var uten en sväng nyss för att prova, den startade jättelätt, när den var kall. och provade gasa på med kall motor, gick som ett skott, samt seg acceleration på 4an från 1000, utan problem.

När motorn var varm, stängde jag av, och den var segstartad.. och påvägen så var tomgången ganska svajjig, och den känns ryckig och inte lika pigg, kör man på låga varv, så vill den nästan dö/rycka, gas på 4an, från 1000 varv, var stor skillnad från innan..

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
8 mars 2013
kimme_94 skrev:
Kan ev få det gratis/billigt på en verkstad jag praktiserade på big_smile  vart bor du då? smile

Biltemaolja funkar nog fint, men bättre filter e ju bra!

Va bra:-) du svänger av e4an 3mil söder om linköping och sen är de 1,5mil till:-)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 mars 2013
Motorlampan släcker sig själv på din bil om felet inte varit aktuellt under x antal starter vill jag minnas, men koderna finns lagrade oavsett. Angående tändstift så skall original nyckel finnas i bilens verktygssats och den gör det till en barnlek att lossa stiften, ta en titt och se om den finns kvar!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök